Interpretacja indywidualna z dnia 29.09.2020, sygn. 0115-KDIT1.4011.519.2020.3.KK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.519.2020.3.KK
Obowiązki płatnika z tytułu organizowanej loterii promocyjnej.
Na podstawie art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 czerwca 2020 r. (data wpływu 19 czerwca 2020 r.), uzupełnionym w dniu 16 września 2020 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 czerwca 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 16 września 2020 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
S. sp. z o.o. (dalej zwana: Wnioskodawcą) posiada siedzibę i zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz jest podatnikiem VAT czynnym. Podstawowym przedmiotem prowadzonej działalności przez Wnioskodawcę jest sprzedaż detaliczna oraz hurtowa prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub internet.
Wnioskodawca zamierza organizować, po uzyskaniu odpowiednich zezwoleń, loterie skierowane do klientów, którymi mogą być osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, spółki osobowe oraz spółki kapitałowe. Loterie mogą być również skierowane do partnerów Wnioskodawcy, czyli podmiotów będących zarejestrowanymi członkami klubu S.I.. Członkami klubu S.I. mogą być osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej nabywające produkty na potrzeby własne oraz swoich bliskich, jak również osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, spółki osobowe i kapitałowe zajmujące się sprzedażą bezpośrednią oraz tworzeniem i rozwijaniem własnej struktury sprzedaży, w ramach sieci MLM (marketingu sieciowego), produktów oferowanych przez Wnioskodawcę.