Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.09.2020, sygn. 0115-KDIT1.4011.511.2020.1.MR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.511.2020.1.MR

Czy dla przychodów osiąganych z działalności prowadzonej przez Wnioskodawcę, tj. sprzedaży wirtualnych rzeczy w grach komputerowych właściwe jest opodatkowanie przychodów ze sprzedaży stawką 3% zryczałtowanego podatku dochodowego?

Na podstawie art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 czerwca 2020 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 czerwca 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą pod symbolem klasyfikacyjnym PKD 47.91.Z, w zakresie handlu wirtualnymi rzeczami w grach komputerowych, w ramach której zajmuje się sprzedażą wirtualnych rzeczy w grach komputerowych. Wirtualne rzeczy będą zwane dalej Towarem. Towarem są dodatkowe, ulepszone narzędzia, miecze, zbroje, zwierzęta, ziemie do zagospodarowania, kryształy, monety itp., czyli przedmioty ułatwiające graczom rozgrywkę i umilające ją. Towar pochodzi bezpośrednio od Wnioskodawcy. Jako przedsiębiorca jest jego źródłem, a Towar, w momencie sprzedaży, jest tworzony przez niego przy pomocy ogólnodostępnych programów oraz wiedzy programistycznej i przekazywany automatycznie klientowi, który go kupił. Sprzedaż Towaru odbywa się za pośrednictwem jego strony internetowej. Zakupione przez klientów Towary są przesyłane bez żadnych przekształceń - dokładnie w takiej formie, w jakiej zostały zakupione. Zapłata za sprzedane Towary odbywa się za pośrednictwem przelewów bankowych, płatności telefonicznych oraz internetowych systemów płatniczych. Towar jest przesyłany elektronicznie bezpośrednio do klienta, chwilę po zaksięgowaniu płatności. Nie ma miejsca fizyczna wysyłka Towaru. Klient, kupując Towar, nie musi instalować żadnego oprogramowania. Jest od razu gotowy do użycia i zarządzania nim przez kupującego. Działalność polega na sprzedawaniu wirtualnych rzeczy stworzonych do wykorzystania w konkretnej grze komputerowej przez internet, które sprzedaje klientom (graczom) przez własną stronę internetową. Informuje przy tym, że przeszukując internet w celu znalezienia odpowiedniego PKWiU dla wykonywanych przez niego czynności nie znalazł konkretnego numeru, gdyż jego działalność jest dość nietypowa. W związku z powyższym uważa, że numer PKWiU, który jako jedyny pasuje do jego stanu faktycznego jest następujący 47.00.89.0 - Sprzedaż detaliczna towarów niekonsumpcyjnych, nieżywnościowych, gdzie indziej niesklasyfikowanych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00