Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.08.2020, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.331.2020.1.MPU, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.331.2020.1.MPU
w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu zakupu towarów i usług realizowanych w ramach opisanego projektu utworzenia punktu dydaktycznego w Szkole Podstawowej
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 czerwca 2020r. (data wpływu 17 czerwca 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu zakupu towarów i usług realizowanych w ramach opisanego projektu utworzenia punktu dydaktycznego w Szkole Podstawowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 czerwca 2020 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu zakupu towarów i usług realizowanych w ramach opisanego projektu utworzenia punktu dydaktycznego w Szkole Podstawowej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Gmina () jest zarejestrowana na potrzeby podatku od towarów i usług (dalej: VAT) jako podatnik VAT czynny. Gmina jako organ prowadzący dla Szkoły Podstawowej im. () w () przystąpi do konkursu ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w () na dotacje z dziedziny () pn. (). Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych projektów dotyczących utworzenia punktu dydaktycznego i ich wsparcie finansowe w formie dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ().
W ramach projektu Wnioskodawca chce pozyskać środki finansowe na zakup wyposażenia pracowni, między innymi stoły, krzesła, biurko nauczycielskie, szafy, gabloty ekspozycyjne, żaluzje, rolety oraz pomoce dydaktyczne (zestawy do eksperymentów, mikroskopy cyfrowe, zestawy preparacyjne, tablice poglądowe) związane bezpośrednio z edukacją przyrodniczą. Nowa pracownia przyrodnicza zapewni uczniom wygodną i twórczą pracę z wykorzystaniem nowych pomocy dydaktycznych, doświadczeń i nowoczesnej technologii informacyjno-komunikacyjnej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right