Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.07.2020, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.417.2020.1.KF, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.417.2020.1.KF

Prawo do odliczenia i zwrotu należnego podatku VAT.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 lipca 2020 r. (data wpływu drogą elektroniczną e-PUAP 15 lipca 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki na realizację projektu pn. () - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 lipca 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki na realizację projektu pn. ().

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina () jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W dniu 17 stycznia 2020 roku Gmina złożyła w Urzędzie Marszałkowskim w () wniosek o dofinansowanie projektu: () w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa () na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa VIII: Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej, Działanie 8.6. Inwestycje na rzecz rozwoju lokalnego, Priorytet inwestycyjny 9.4. Inwestycje dokonywane w kontekście strategii na rzecz rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność. Gmina wnioskuje o dofinansowanie ze środków EFRR 74% kosztów kwalifikowanych projektu. Pozostałe wydatki planowane są do sfinansowania z wkładu własnego Gminy (środki zabezpieczone w budżecie Gminy na 2020 rok). Gmina razem z wnioskiem o dofinansowanie złożyła oświadczenie o braku możliwości odzyskania podatku od towarów i usług. Podatek ten zaliczono do kosztów kwalifikowanych projektu. Wniosek został pozytywnie zweryfikowany przez Instytucję Zarządzającą RPOWP, przed podpisaniem umowy. W ramach projektu planowana jest rewitalizacja centrum () - powstanie nowocześnie urządzonego zaplecza rekreacyjnego w postaci placu zabaw dla dzieci na działce 1 przy Szkole Podstawowej w (), (m.in. karuzela talerzowa z oparciem, podwójna huśtawka, liczydło, ławki i bujaki) oraz zagospodarowanego terenu na działce 1 pomiędzy ulicą () i ulicą (), (oświetlenie solarne - 4 sztuki, ławki parkowe - 3 sztuki, kosze na śmieci - 2 sztuki). Powstałe zaplecze rekreacyjne stanie się miejscem do spędzania wolnego czasu z najmłodszymi oraz integracji mieszkańców () - zarówno tych najmłodszych, jak i ich rodziców oraz osób starszych. Plac zabaw oraz zagospodarowany teren będą udostępniane nieodpłatnie mieszkańcom i innym użytkownikom. Gmina będzie inwestorem, a po zrealizowaniu projektu place pozostaną w jej zarządzie. Gmina planuje zlecić realizację projektu podmiotowi zewnętrznemu, z zachowaniem procedur ustawy - Prawo zamówień publicznych. Faktura za zrealizowane zadanie zostanie wystawiona na Gminę (). Projekt pn. () będzie realizowany w ramach zadań własnych. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy z zakresu kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych - art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 713).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00