Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.06.2020, sygn. 0115-KDIT3.4011.265.2020.1.PS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.265.2020.1.PS
W zakresie zwolnienia z opodatkowania nadwyżki powstałej w wyniku poniesienia mniejszych wydatków niż kwota otrzymanych na ten cel dotacji.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 marca 2020 r. (data wpływu 26 marca 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania nadwyżki powstałej w wyniku poniesienia mniejszych wydatków niż kwota otrzymanych na ten cel dotacji jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 marca 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania nadwyżki powstałej w wyniku poniesienia mniejszych wydatków niż kwota otrzymanych na ten cel dotacji.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą w zakresie pozaszkolnych form edukacji. Działalność opodatkowana jest na zasadach ogólnych podatkiem liniowym 19%, natomiast ewidencja księgowa dokonywanych operacji prowadzona jest w formie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Wnioskodawca nie jest czynnym podatnikiem VAT - korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca m.in. realizuje projekty współfinansowane ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Społecznego - Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Wnioskodawca nie jest uczestnikiem projektu bezpośrednio korzystającym z interwencji EFS i nie posiada takiego statusu w rozumieniu wytycznych w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020. Na mocy art. 33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 Wnioskodawca działając jako partner zawarł z Beneficjentem, tj. X umowę o partnerstwie na realizację projektu Y w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Z treści umowy o partnerstwie wynika, że Beneficjent, jako Partner wiodący, jest odpowiedzialny za całościową koordynację, zarządzanie oraz realizację Projektu, w tym został umocowany do reprezentowania Partnera, tj. Wnioskodawcy przed instytucją udzielającą dotacji. W konsekwencji postanowień umowy o partnerstwie, Beneficjent zawarł w imieniu własnym oraz w imieniu partnerów, w tym w imieniu Wnioskodawcy, z Instytucją Pośredniczącą - Województwem - Wojewódzkim Urzędem Pracy umowę o dofinansowanie Projektu Y" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Na realizację ww. projektu, zgodnie z treścią zawartej umowy, instytucja pośrednicząca przyznała dofinansowanie o wartości nie większej niż 94,98% całkowitych wydatków kwalifikowanych. Dofinansowanie przeznaczone jest na pokrycie wydatków kwalifikowanych ponoszonych przez beneficjenta i partnerów w związku z realizacją projektu, w tym: 1. część dofinansowania w kwocie nie wyższej niż 85% wydatków kwalifikowanych pochodzi ze środków europejskich; 2. część dofinansowania w kwocie nie wyższej niż 9,98 % wydatków kwalifikowanych stanowi dotację celową z budżetu państwa; Transze płatności na realizację projektu otrzymywane są z Banku Gospodarstwa Krajowego (środki europejskie) i budżetu państwa (środki dotacji celowej). Zgodnie z zawartą umową na realizację projektu za wydatki kwalifikowane uważa się koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie, które to są rozliczane ryczałtem w wysokości 25% kosztów bezpośrednich przedstawianych do rozliczenia. Uzgodniony limit procentowy jest wskazany w umowie o dofinansowanie projektu i jest podstawą do rozliczenia kosztów pośrednich we wniosku o płatność w zależności od wysokości przedstawianych do rozliczenia wydatków bezpośrednich. Koszty pośrednie rozliczone ryczałtem są traktowane jako wydatki poniesione, składają się na nie koszty administracyjne oraz inne koszty pośrednie wskazane we wniosku o dofinansowanie. W przypadku poniesienia mniejszych wydatków na katalog kosztów pośrednich niż kwota ryczałtowa dotacji przelana na konto partnera nadwyżka dotacji stanowi środki własne i nie podlega zwrotowi. Innymi słowy zastosowanie kwot ryczałtowych oznacza, że nie będą one rozliczane na podstawie faktycznie poniesionych wydatków: beneficjent nie ma obowiązku monitorowania kwot wydatków faktycznie poniesionych w ramach kwoty ryczałtowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right