Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.06.2020, sygn. 0113-KDIPT2-2.4011.345.2020.1.MK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-2.4011.345.2020.1.MK

Obowiązki płatnika.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 marca 2020 r. (data wpływu 18 marca 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z otrzymaniem dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 marca 2020 r. wpłynął do Organu podatkowego ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z otrzymaniem dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka) złożył w dniu 24 października 2017 r. do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (dalej: WFOŚiGW) w wniosek o dofinansowanie ze środków Funduszu w ramach Programu Priorytetowego II edycja na wykonanie 89 przyłączy w celu podłączenia budynków mieszkalnych do sieci, której właścicielem jest Spółka. W dniu 28 grudnia 2017 r. została podpisana umowa nr na dofinansowanie zadania na kwotę zł., w której Spółka, zwana beneficjentem, zobowiązuje się m.in. do przestrzegania reguł, że wysokość dotacji nie może przekroczyć 50% wartości kosztu całkowitego zadania, przy czym dotacja na wykonanie jednego podłączenia budynku nie może przekroczyć kwoty 3 000 zł. W dniu 27 marca 2018 r. Spółka podpisała umowę z wykonawcą na wykonanie robót budowlanych polegających na podłączeniu budynków w granicach administracyjnych Gminy w ramach ww. programu, 88 podłączeń, dla każdej nieruchomości oddzielnie. W dniu 6 lipca 2018 r. został złożony pierwszy wniosek o dokonanie płatności dotacji przez WFOŚiGW w na kwotę 24 681 zł za 26 przyłączy, w dniu 4 września 2018 r. złożono drugi wniosek za wykonanie kolejnych 57 przyłączy na kwotę dotacji 69 917 zł 46 gr. Łącznie wnioski te opiewały na 83 przyłącza i kwotę dotacji w wysokości 94 598 zł 46 gr. W tym czasie zostały wystawione 83 faktury przez Spółkę dla beneficjentów końcowych, których wartość była tożsama z wartością, jaka wynikała z faktury wykonawcy na poszczególne podłączenia. W fakturach została wskazana kwota do zapłaty przez beneficjenta końcowego, w tym zaawizowana dotacja, na jaką Spółka oczekiwała, jako dopełnienie do 100% wartości brutto faktury. W dniu 13 listopada 2018 r. WFOŚiGW w przesłał pismo, w którym w świetle interpretacji indywidualnej, Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT od ww. zadania. Zatem, dofinansowanie będzie w kwotach netto, a nie jak przewidywała umowa pierwotna w kwotach brutto. Ten stan rzeczy spowodował wymianę korespondencji, pomiędzy Spółką a WFOŚiGW w , która skończyła się podpisaniem w dniu 1 kwietnia 2019 r. aneksu nr , w którym zmieniono kwotę dofinansowania w kwotach netto do kwoty 83 677 zł. W związku z podpisanym aneksem, dotacja w kwocie 83 677 zł wpłynęła na rachunek bankowy Spółki w dniu 29 kwietnia 2019 r. Mając na uwadze fakt, że dotacja ta dotyczyła zdarzeń zrealizowanych w 2018 r., a środki finansowe na dotację zostały faktycznie przekazane na rachunek bankowy Spółki w kwietniu 2019 r. Spółka podjęła decyzję o wystawieniu informacji PIT-11 o przychodach z innych źródeł oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy, mając na uwadze stan prawny art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032, 2048 oraz 2017 r., poz. 60, 528, 648, 859, 1089, 1428, 1530, 1971, 2056, 2175, 2201, 2203 i 2494). Jednak wobec zmiany zapisów ustawy i wprowadzeniu do art. 21 ust. 1 pkt 129a, w którym świadczenia, w szczególności dotacje oraz kwoty umorzonych pożyczek, otrzymane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej są wolne od podatku dochodowego, Spółka podjęła wątpliwość, czy w związku z faktem, że dotacja wpłynęła na rachunek bankowy w 2019 r., to czy nie jest ona objęta zwolnieniem ustawowym, o którym mowa w wyżej wymienionym przepisie. Zdaniem Wnioskodawcy następstwem tego faktu winno być skorygowanie do kwoty 0,00 zł przesłanych do beneficjentów końcowych informacji PIT-11 za 2019 r. o przychodach z innych źródeł oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy. Potwierdza to uzyskana przez Wnioskodawcę indywidualna interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 28 lutego 2020 r., nr 0113-KDIPT2-2.4011.780.2019.2.MK.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00