Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.06.2020, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.87.2020.2.MK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.87.2020.2.MK

refakturowania usług utrzymania ulic niebędących własnością Wnioskodawcy, prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami dotyczącymi utrzymania ulic niebędących własnością Wnioskodawcy momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu refakturowania usług utrzymania ulic niebędących własnością Wnioskodawcy

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 stycznia 2020 r. (data wpływu 7 lutego 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 19 maja 2020 r. (data wpływu 26 maja 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • refakturowania usług utrzymania ulic niebędących własnością Wnioskodawcy,
  • prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami dotyczącymi utrzymania ulic niebędących własnością Wnioskodawcy

jest prawidłowe,

  • momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu refakturowania usług utrzymania ulic niebędących własnością Wnioskodawcy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 lutego 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie refakturowania przez ZDP kosztów utrzymania ulic na ZDW, momentu powstania obowiązku podatkowego, prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z utrzymaniem ulic.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 19 maja 2020 r. w zakresie doprecyzowania opisu sprawy oraz o opłatę.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (ostatecznie przedstawiony w uzupełnieniu wniosku).

Powiat . jako jednostka samorządu terytorialnego jest podatnikiem podatku od towarów i usług.

Zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 poz. 2174, dalej ustawa o VAT), nie uznaje się za podatnika - Powiatu . w zakresie realizowanych zadań, nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których został on powołany z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00