Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.05.2020, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.324.2020.2.JK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.324.2020.2.JK

Ulga termomodernizacyjna.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) w zw. z art. 15zzs ust. 7 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 marca 2020 r. (data wpływu 19 marca 2020 r.), uzupełnionym w dniu 13 maja 2020 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 marca 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej.

Z uwagi na fakt, że wniosek nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa w art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, pismem z dnia 12 maja 2020 r. nr 0112.KDIL2-1.4011.324.2020.1.JK wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.

Wezwanie wysłane w dniu 12 maja 2020 r. zostało skutecznie doręczone w dniu 13 maja 2020 r. W tym samym dniu wniosek został skutecznie uzupełniony.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W 2019 roku Wnioskodawca, razem z żoną, robił ocieplenie budynku mieszkalnego. Z uwagi na brak terminów firmy, która wykonywała ocieplenie, było to wykonanie w dwóch różnych terminach (jednak wszystko w 2019 r.). Tym samym małżonkowie dostali dwie faktury VAT: pierwsza, w której w tytule usługi pisze docieplenie budynku mieszkalnego i widnieje na niej kwota 26.200 zł oraz druga faktura VAT, w której w tytule usługi pisze położenie tynku na istniejącym podłożu i widnieje na niej kwota 14.500 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00