Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.05.2020, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.104.2020.1.JŻ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.104.2020.1.JŻ

nieposiadanie stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej oraz rozliczenie nabywanych dostaw z montażem

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) w zw. z art. 15zzs ust. 7 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 lutego 2020 r. (data wpływu 6 marca 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieposiadania stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej oraz rozliczenia nabywanych dostaw z montażem jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 marca 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie nieposiadania stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej oraz rozliczenia nabywanych dostaw z montażem.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

A. AG (dalej: Spółka) jest spółką z siedzibą w Szwajcarii, specjalizującą się w budowaniu urządzeń do suszenia materiałów sypkich. Spółka jest zarejestrowana na potrzeby podatku od towarów i usług (dalej: VAT) w Polsce.

Spółka realizuje aktualnie projekt w Polsce (dalej: Projekt) na rzecz spółki (dalej: Zleceniodawca) mającej siedzibę i zarejestrowanej dla celów VAT w Polsce. Spółka najpierw importuje ze Szwajcarii do Polski materiały niezbędne do budowy urządzeń do suszenia materiałów sypkich. Część materiałów dostarczana jest do Polski również w ramach dostaw wewnątrzwspólnotowych, organizowanych m.in. przez dotychczasowych dostawców Spółki, które stanowią dla Spółki wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów. Spółka odpowiada przeważnie także za transport tych towarów. Spółka nabywa również w Polsce towary i usługi. Następnie, wykonując Projekt Spółka realizuje m.in. następujące świadczenia na rzecz Zleceniodawcy:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00