Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.04.2020, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.65.2020.1.AM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.65.2020.1.AM

w zakresie opodatkowania sprzedaży energii elektrycznej na rzecz Centrum Kultury oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących nabycie energii elektrycznej przez Gminę w części w jakiej będzie ona podlegała odsprzedaży na rzecz Centrum Kultury.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.), w zw. z art. 15zzs ust. 7 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 lutego 2020 r. (data wpływu 18 lutego 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży energii elektrycznej na rzecz Centrum Kultury oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących nabycie energii elektrycznej przez Gminę w części w jakiej będzie ona podlegała odsprzedaży na rzecz Centrum Kultury jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 lutego 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży energii elektrycznej na rzecz Centrum Kultury oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących nabycie energii elektrycznej przez Gminę w części w jakiej będzie ona podlegała odsprzedaży na rzecz Centrum Kultury.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Gmina (Wnioskodawca) jest podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: podatek lub VAT), zarejestrowanym jako podatnik VAT czynny. Gmina realizuje zadania własne, określone w art. 7 ust. 1 pkt 2 i 9 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (dalej: ustawa o samorządzie gminnym) w zakresie zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty w tym dotyczących zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz oraz w obszarze kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami. Wnioskodawca zrealizował i realizuje szereg zadań polegających np. na budowie nowych oraz przebudowie i modernizacji już istniejących świetlic wiejskich m.in. we wsiach: Miejscowość 1, Miejscowość 2, Miejscowość 3, Miejscowość 4, Miejscowość 5, Miejscowość 6 (dalej łącznie: budynki lub świetlice). Wszystkie budynki leżą na terenie Gminy i przeznaczone są do nieodpłatnego udostępniania na cele gminne oraz do odpłatnego udostępniania na rzecz podmiotów zewnętrznych, np. na cele organizacji imprez okolicznościowych. Po zakończeniu inwestycji wskazane budynki są zasadniczo przedmiotem umowy (nieodpłatnego) użyczenia, tj. czynności niepodlegającej VAT. Gmina użycza budynki Centrum Kultury (dalej: CK), które jest samorządową instytucją kultury. Zgodnie ze statutem CK do jego zadań należy m.in. opieka nad świetlicami wiejskimi. CK, korzystając z użyczonych mu pomieszczeń budynków, wykonuje czynności leżące w zakresie jego zadań, do których jest mu potrzebny dostęp do energii elektrycznej. Gmina (jako właściciel) posiada podpisaną umowę z dostawcą energii elektrycznej. Na terenie świetlic zamontowane są liczniki energii elektrycznej, a faktury za korzystanie przez CK z przyłączy energetycznych, do czasu formalnego przepisania z Gminy na CK, są wystawiane przez dostawcę na Wnioskodawcę (dostawca nie może fakturować CK za energię, gdyż nie posiada ono zawartej z nim umowy na dostawę prądu). Formalne przepisanie licznika energii elektrycznej z Gminy na CK trwa około kilku miesięcy. Kiedy już liczniki będą przepisane na CK, dostawca energii będzie wystawiał faktury na CK. Zanim to jednak nastąpi, Wnioskodawca obciąża kosztami zużycia energii elektrycznej związanymi z korzystaniem z użyczonych CK świetlic na podstawie tzw. refaktur.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00