Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.04.2020, sygn. 0111-KDIB1-3.4011.31.2020.2.MMU, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4011.31.2020.2.MMU

Czy kwalifikowane dochody z kwalifikowanego prawa własności intelektualnej uzyskane w ramach opisanej sytuacji gospodarczej Wnioskodawca może opodatkować stawką 5% zgodnie z art. 30ca ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Na podstawie art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 30 stycznia 2020 r. (data wpływu 30 stycznia 2020 r.), uzupełnionego 31 marca 2020 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia, czy kwalifikowane dochody z kwalifikowanego prawa własności intelektualnej uzyskane w ramach opisanej we wniosku sytuacji gospodarczej Wnioskodawca może opodatkować stawką 5% zgodnie z art. 30ca ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych - jest prawidłowe.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca od 5 września 2017 r. prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod nazwą X, której przedmiotem jest działalność związana z wytwarzaniem oprogramowania. Wnioskodawca posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieograniczony obowiązek podatkowy w świetle art. 3 ust. 1 oraz ust. 1a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i rozlicza się na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Wnioskodawca na podstawie zawartej umowy o świadczenie usług z firmą A, z siedzibą na Malcie a następnie, w wyniku rozwiązania umowy oraz podpisania nowej, od lipca 2019 r. z nabywcą praw do projektu firmą B z siedzibą na Malcie (dalej: Spółka) świadczy usługi programistyczne. W ramach tej umowy przenosi na Spółkę całość autorskich praw majątkowych do programu komputerowego, za co otrzymuje wynagrodzenie. Wnioskodawca nie nabywa wyników prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez inne podmioty, ani praw autorskich innych podmiotów. Wnioskodawca tworzy oprogramowanie z wykorzystaniem darmowych, ogólnodostępnych bibliotek i frameworków (udostępnianych na podstawie nieodpłatnych licencji) oraz rozwija i ulepsza oprogramowanie będące własnością Spółki lub klientów Spółki, na podstawie udzielonej mu w tym celu licencji. Oprogramowanie wytwarzane, rozwijane i ulepszane przez Wnioskodawcę w ramach prowadzonej bezpośrednio przez Niego działalności gospodarczej jest rezultatem jego własnej, indywidualnej, twórczej działalności intelektualnej, a w konsekwencji stanowi utwór podlegający ochronie na podstawie art. 74 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. W ramach omawianej działalności gospodarczej, w ramach współpracy ze Spółką, Wnioskodawca tworzy, rozwija i ulepsza oprogramowanie oparte o algorytmy analizy danych, optymalizację, automatyzację procesów oraz oprogramowanie integrujące systemy zewnętrzne oparte o uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję z systemami klientów Spółki. Wnioskodawca posługuje się przy tym nowoczesnymi technologiami wytwarzania oprogramowania, takimi jak Agile, Continous Integration i wiele innych. Rozwiązania, które Wnioskodawca tworzy lub współtworzy (jako członek zespołu) wraz z innymi programistami platformę pozwalającą na sprzedawanie oraz kupowanie cyfrowej wersji licencji do gier, oprogramowania oraz innych dóbr elektronicznych związanych z branżą gamingową (gier komputerowych). Jest to system będący w ciągłym rozwoju od maja 2017 r. (wdrożenie produkcyjne nastąpiło w sierpniu 2017 r.) bez planowanego terminu ukończenia. Ze względu na swój charakter oraz ciągle zmieniającą się sytuację rynkową w branży, jaką jest sprzedaż produktów cyfrowych, szczególnie związanych z grami, platforma podlega nieustającemu procesowi zmian według wymagań biznesowych określanych przez Spółkę. Na ten moment posiada ona wiele unikatowych rozwiązań, do których można zaliczyć między innymi:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00