Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.03.2020, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.14.2020.2.MM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.14.2020.2.MM

Dochody z kwalifikowanych praw własności intelektualnej (IP BOX)

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 29 października 2019 r. (data wpływu 7 stycznia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej (IP BOX) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 stycznia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek uzupełniony pismem z 26 lutego 2020 r. (data wpływu 2 marca 2020 r.) oraz z 10 marca 2020 r. (data wpływu 10 marca 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej (IP BOX).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Od 2018 roku Wnioskodawczyni posiada jednoosobową działalność gospodarczą w obszarze informatyki i oprogramowania z kodami PKD: 62.02.Z Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki oraz 62.01.Z Działalność związana z oprogramowaniem. Wnioskodawczyni posiada na terytorium RP nieograniczony obowiązek podatkowy w świetle art. 3 ust. 1 w zw. z ust. la ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych. W projekcie od początku działalności Wnioskodawczyni zajmuje się tworzeniem wyspecjalizowanego oprogramowania na potrzeby klienta mającego na celu tworzenie kolejnych modułów i spójnego systemu używanego do wsparcia procesów biznesowych wewnątrz firmy. System jest wdrażany w kolejnych działach i zespołach, począwszy od obsługi spraw klientów przez system do zbierania opinii ankiety satysfakcji do wspierania procesów sprzedażowych. Wiele z modułów powstaje i zastępuje wcześniej używane rozwiązania, jak np. używanie lokalnych plików arkuszy kalkulacyjnych, wysyłanie korespondencji mailowej. Powstające rozwiązania automatyzują wiele z czynności użytkowników, są kluczowe w tworzeniu nowego procesu pracy i lepszej jakości usług dostarczanych przez pracowników. Inne moduły pozwalają pracownikom, np. w dziale sprzedaży, na monitorowanie na bieżąco wyników swoich i swoich podopiecznych klientów, co znacznie ułatwia i usprawnia im pracę i kooperację z klientami. Architektura systemu jest rozwiązaniem w chmurze, a część istniejących systemów klienta (np. bazy danych i usługi udostępniane przez firmę dla klientów zewnętrznych) jest wewnętrzna, skąd potrzeba tworzenia szeregu integracji z tymi systemami. Właściwie każda z nich jest analizowana i budowana oddzielnie z uwzględnieniem architektur obu systemów, potrzeb integracji, ograniczeń oraz wydajności. Na ten cel powstają nowe algorytmy, podejścia do komunikacji pomiędzy systemami, a także rozwijane są nowe struktury w całej aplikacji. Wdrażanie nowych modułów dedykowanych dla kolejnych zespołów również wymaga wnikliwych analiz i tworzenia specjalistycznych części systemu do danego zastosowania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00