Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.03.2020, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.858.2019.2.MN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.858.2019.2.MN

w zakresie:braku prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub do zwrotu podatku VAT od wydatków związanych z realizacją czynności w zakresie usunięcia azbestu, braku obowiązku odprowadzenia podatku VAT w związku z otrzymaniem dotacji.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 25 listopada 2019 r. (data wpływu 4 grudnia 2019 r.) uzupełnionych pismem z 6 lutego 2020 r. (data wpływu 11 lutego 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • braku obowiązku odprowadzenia podatku VAT w związku z otrzymaniem dotacji,
  • braku prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub do zwrotu podatku VAT od wydatków związanych z realizacją czynności w zakresie usunięcia azbestu

jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 grudnia 2019 r. wpłynął ww. wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku odprowadzenia podatku VAT w związku z otrzymaniem dotacji oraz braku prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub do zwrotu podatku VAT od wydatków związanych z realizacją czynności w zakresie usunięcia azbestu. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 6 lutego 2020 r. (data wpływu 11 lutego 2020 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z 28 stycznia 2020 r. znak: 0111-KDIB3-2.4012.858.2019.1.MN.

W przedmiotowym wniosku, uzupełnionym pismem z 6 lutego 2020 r., przedstawiono następujący stan faktyczny:

Gmina jest zarejestrowana na potrzeby podatku od towarów i usług jako podatnik czynny. Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy o samorządzie gminnym, zaspokajanie potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy, które obejmują między innymi sprawy ochrony środowiska i przyrody oraz unieszkodliwiania odpadów komunalnych. Gmina w związku z postanowieniem i uchwałą Rady Ministrów dotyczącymi Wieloletniego Planu Usuwania Azbestu na lata 2009-2032 wystąpiła do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z wnioskiem o dotację na realizację programu wynikającego z wyżej wymienionych rozporządzeń w wysokości 50% kosztów. Dotację zgodnie z złożonym wnioskiem przeznacza się na demontaż, pakowanie, transport i unieszkodliwienie eternitu z nieruchomości należących do osób fizycznych. Realizacja zdania odbywać się będzie na podstawie wniosków składanych przez mieszkańców gminy do Wójta. Gmina finansuje wyżej wymienione prace w odniesieniu do obiektów należących do osób fizycznych, posiadających prawo do nich, z zastrzeżeniem obiektów wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej. Mieszkańcy, którzy kwalifikują się do programu usuwania azbestu nie są obciążani zatem żadnymi kosztami i nie dokonują żadnych wpłat na rzecz gminy. Dodatkowo Gmina nie zawiera z nimi żadnych umów w tym zakresie. W celu realizacji programu gmina nabędzie usługi od wyspecjalizowanej firmy zajmującej się usuwaniem tego typu odpadów posiadającej przewidziane przepisami prawa stosowane uprawnienia. W odniesieniu do rozliczeń, gmina na mocy umowy z wykonawcą otrzyma od niego fakturę VAT z tytułu realizacji usługi usunięcia azbestu z lokalnych domostw.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00