Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 14.02.2020, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.712.2019.1.SM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.712.2019.1.SM

w zakresie skutków podatkowych związanych z wystawieniem i otrzymaniem faktur korygujących, w których kontrahent dokona zmiany opodatkowania wykonanych czynności na rzecz Wnioskodawcy z tzw. odwrotnego obciążania na zasady ogólne.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 listopada 2019 r. (data wpływu 21 listopada 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych związanych z wystawieniem i otrzymaniem faktur korygujących, w których kontrahent dokona zmiany opodatkowania wykonanych czynności na rzecz Wnioskodawcy z tzw. odwrotnego obciążania na zasady ogólne w zakresie:

  • objętym pytaniem nr 1 jest prawidłowe;
  • objętym pytaniem nr 2 jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 listopada 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych związanych z wystawieniem i otrzymaniem faktur korygujących, w których kontrahent dokona zmiany opodatkowania wykonanych czynności na rzecz Wnioskodawcy z tzw. odwrotnego obciążania na zasady ogólne.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca był stroną umów zawartych w 2016 r. oraz w 2017 r. o wykonanie robót budowlano-montażowych-drogowych.

Przedmiotem umowy z 2016 r. było zlecenie Podwykonawcy (inna spółka akcyjna) prac polegających na ustawieniu barier ochronnych stalowych w związku z realizacją inwestycji pod nazwą , na wskazanym odcinku o długości ok. 16,900 km. Szczegółowy zakres prac i terminy (harmonogram) ich wykonania oznaczono w załączniku do umowy. Ustalono w umowie szacunkowe wynagrodzenie Podwykonawcy, zaznaczając, że do tego wynagrodzenia zostanie doliczony należny podatek VAT w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia faktury. Podstawę do ustalenia wynagrodzenia końcowego stanowić mają ceny jednostkowe określone w załączniku do umowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00