Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.02.2020, sygn. 0115-KDST2-1.4012.17.2019.1.MG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-1.4012.17.2019.1.MG

Kwestia opodatkowania rekompensaty za świadczenie bezpłatnych usług przewozowych i sposobu jej dokumentowania.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 listopada 2019 r. (data wpływu 12 listopada 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania rekompensaty i sposobu dokumentowania jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 listopada 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania rekompensaty otrzymanej za realizację zadania i sposobu dokumentowania.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Przedmiotem działalności, oprócz zadań powierzonych przez Gminę, jest działalność komercyjna (np. stacja diagnostyczna, warsztat samochodowy itp.). Jedynym udziałowcem i jednocześnie założycielem jest Gmina dysponująca 100% udziałami w kapitale zakładowym. Spółka prowadzi pełną księgowość, opodatkowana jest podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W dniu () Gmina podjęła uchwałę (nr () Rady Miejskiej w ()), na podstawie której wprowadza z dniem () bezpłatne przejazdy dla wszystkich pasażerów komunikacji miejskiej. Wykonanie zadania własnego Gminy z zakresu lokalnego transportu zbiorowego, zgodnie z uchwałą zostało nałożone na Spółkę w trybie władczym. W celu realizacji zadania Spółka zakupi autobusy. Za realizację usługi przewozowej w autobusach komunikacji miejskiej Spółka otrzymywać będzie od Gminy rekompensatę, która będzie pokrywać 100% kosztów działalności komunikacyjnej, powiększonych o rozsądny zysk. Obliczenie wysokości rekompensaty na pokrycie kosztów związanych z wykonywaniem usług przewozowych odbywać się będzie na zasadach określonych w załączniku Rozporządzenia (WE) nr 1370/07, z uwzględnieniem liczby wozokilometrów, na które Gmina zgłasza zapotrzebowanie na dany rok a Spółka zobowiązuje się wykonać. Co roku ustalona będzie szacunkowa liczba wozokilometrów, na które Gmina zgłaszać będzie zapotrzebowanie na następny rok. Podstawą ostatecznych rozliczeń pomiędzy Spółką, a Gminą, jest liczba kilometrów faktycznie wykonanych przez Spółkę. Roczna wysokość należnej rekompensaty oraz liczba wozokilometrów wyznacza odpowiednio stawki rekompensaty na pokrycie kosztów jednego kilometra, które to pojęcie (wozokilometr) będzie wprowadzone w umowie wykonawczej dla potrzeb bieżących zaliczkowych rozliczeń. Uzyskana rekompensata nie będzie miała wpływu na cenę usługi przejazdu pasażerów środkami komunikacji miejskiej (przejazdy będą bezpłatne) i nie można jej będzie przyporządkować konkretnej usłudze. Rekompensata ta będzie mieć charakter podmiotowy. Rozliczenie rekompensaty za świadczone usługi przewozowe następować będzie w cyklach miesięcznych na podstawie wystawionych not księgowych. Otrzymywana rekompensata będzie podlegała rozliczeniu przy uwzględnieniu faktycznych kosztów za dany rok. W tym celu dostosowano plan kont oraz zasady rozliczania kosztów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00