Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.01.2020, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.502.2019.1.RK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.502.2019.1.RK
Klasyfikacja do kosztów bezpośrednio związanych z przychodami wydatków związanych ze świadczeniem Usług Serwisowych /Utrzymania oraz określenia momentu potrącalności kosztów bezpośrednio związanych ze świadczeniem ww. Usług
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 listopada 2019 r. (data wpływu 27 listopada 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie klasyfikacji do kosztów bezpośrednio związanych z przychodami wydatków związanych ze świadczeniem Usług Serwisowych/Utrzymania oraz określenia momentu potrącalności kosztów bezpośrednio związanych ze świadczeniem ww. Usług jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W 27 listopada 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie klasyfikacji do kosztów bezpośrednio związanych z przychodami wydatków związanych ze świadczeniem Usług Serwisowych/Utrzymania oraz określenia momentu potrącalności kosztów bezpośrednio związanych ze świadczeniem ww. Usług.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka X Sp. z o.o. (Wnioskodawca lub Spółka), posiadająca siedzibę w Polsce, jest spółką prawa polskiego i podatnikiem podatku od towarów i usług (podatek VAT) zarejestrowanym jako podatnik VAT czynny oraz podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych (podatek CIT). Rok podatkowy Spółki trwa od kwietnia do marca kolejnego roku. Wnioskodawca jest podmiotem zobowiązanym do składania sprawozdania finansowego.
Wnioskodawca prowadzi działalność w obszarze IT, tj. w szczególności świadczy usługi wdrożeniowe oraz serwisowe dotyczących systemów IT znajdujących się u kontrahentów Wnioskodawcy. Wnioskodawca zawiera z kontrahentami umowy na usługi serwisowe oraz usługi wdrożeniowe, obejmujące w szczególności usługi w zakresie utrzymania (tzw. maintanance), które są związane z dostarczonym przez Wnioskodawcę do kontrahenta sprzętem i oprogramowaniem (licencje). Umowy serwisowe lub umowy wdrożeniowe obejmujące usługi utrzymania (tzw. maintenance) zawierane są najczęściej na okres 36 miesięcy, z możliwością przedłużenia lub od razu na dłuższy okres. Rozliczenie z kontrahentami następuje na podstawie faktur wystawianych przez Spółkę. Faktury zasadniczo wystawiane są wraz z rozpoczęciem świadczenia usług. Zdarza się również, że usługi fakturowane są w okresach rozliczeniowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right