Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.12.2019, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.667.2019.1.AG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.667.2019.1.AG
Obowiązek rozliczenia przez Gminę z zastosowaniem mechanizmu odwrotnego obciążenia usług nabywanych od Wykonawcy.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 września 2018 r. (data wpływu 11 października 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 listopada 2019 r. (data wpływu 20 listopada 2019 r.) oraz pismem z dnia 20 grudnia 2019 r. (data wpływu 20 grudnia 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rozliczenia przez Gminę z zastosowaniem mechanizmu odwrotnego obciążenia usług nabywanych od Wykonawcy, które zostaną przekazane na rzecz mieszkańców (pytanie oznaczone we wniosku jako nr 5) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 października 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie m.in. obowiązku rozliczenia przez Gminę z zastosowaniem mechanizmu odwrotnego obciążenia usług nabywanych od Wykonawcy, które zostaną przekazane na rzecz mieszkańców.
Wniosek uzupełniono pismem z dnia 20 listopada 2019 r. (data wpływu 20 listopada 2019 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy oraz własne stanowisko oraz pismem z dnia 20 grudnia 2019 r. (data wpływu 20 grudnia 2019 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca (Gmina A) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Gmina jako lider projektu ubiegała się o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa () na lata 2014-2020 na zakup i montaż instalacji fotowoltaicznych, kolektorów słonecznych, pomp ciepła oraz kotłów na biomasę. Projekt został wybrany do realizacji i otrzymał dofinansowanie na poziomie 85% kosztów kwalifikowanych. Projekt był składany w partnerstwie Gminy A (Wnioskodawca) - lider projektu i Gminy B - partner projektu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right