Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 16.12.2019, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.498.2019.2.IZ/KOM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.498.2019.2.IZ/KOM

Uznanie, czy sprzedaż paliwa gazowego przez podmiot posiadający status PPG do podmiotów, które również posiadają ten status, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym nie podlega obligatoryjnemu stosowaniu mechanizmu podzielonej płatności

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 września 2019 r. (data wpływu 16 września 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, czy sprzedaż paliwa gazowego przez podmiot posiadający status PPG do podmiotów, które również posiadają ten status, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym nie podlega obligatoryjnemu stosowaniu mechanizmu podzielonej płatności jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 września 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, zakresie uznania, czy sprzedaż paliwa gazowego przez podmiot posiadający status PPG do podmiotów, które również posiadają ten status, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym nie podlega obligatoryjnemu stosowaniu mechanizmu podzielonej płatności.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje obrotu paliwami gazowymi, przede wszystkim paliwem gazowym dostarczanym do odbiorcy za pomocą sieci gazowej (przesyłowej lub dystrybucyjnej) oraz skroplonego gazu ziemnego (LNG).

Obydwa rodzaje paliw gazowych mogą być również wykorzystywane przez ich nabywców do napędu silników spalinowych. W przypadku paliwa gazowego dostarczanego za pomocą sieci gazowej może on być wykorzystywany do napędu silników spalinowych w postaci sprężonego gazu ziemnego (CNG). Paliwo gazowe, stosowane do napędu silników spalinowych, wymaga odpowiedniego przygotowania. W toku technicznego dostosowania do użytkowania, surowiec sprężany jest do ciśnienia maksymalnego wynoszącego 25-30 MPa. Proces ten realizowany jest przy użyciu wielostopniowych sprężarek, o określonej godzinowej wydajności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00