Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.11.2019, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.429.2019.1.PP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.429.2019.1.PP
W zakresie ustalenia momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z umową marketingową
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 września 2019 r. (data wpływu 30 września 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z Umową marketingową jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 września 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z Umową marketingową.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
() S.A. z siedzibą w W (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest podmiotem należącym do grupy kapitałowej (). Głównymi obszarami prowadzenia działalności gospodarczej Wnioskodawcy jest produkcja i emisja własnych kanałów telewizyjnych a także dystrybucja kanałów telewizyjnych, do których Wnioskodawca uzyskał prawa od innych podmiotów.
() zawiera umowy dotyczące reemisji kanałów telewizyjnych (dalej: Kanały TV) z operatorami kablowymi i satelitarnymi, którzy następnie udostępniają je swoim klientom (abonentom) na swoich platformach, tzw. umowy dystrybucyjne.
W ramach opisanej powyżej współpracy z jednym z operatorów (dalej: Operator), w celu zwiększenia rozpoznawalności Kanałów TV dystrybuowanych przez Spółkę, Spółka i Operator zawarły w grudniu 2018 roku umowę na świadczenie usług marketingowych (dalej: Umowa marketingowa).
W ramach Umowy marketingowej Operator zobowiązał się do promowania Kanałów TV klasy premium (dystrybuowanych przez Spółkę) za pośrednictwem swoich (tj. Operatora) kanałów social media oraz udostępniania swoim klientom (abonentom) tzw. otwartego okna (open window). Otwarte okno umożliwiało abonentom Operatora bezpłatny dostęp do wybranych kanałów dystrybuowanych przez Spółkę przez określony czas. Dzięki temu klienci Operatora mieli możliwość zapoznania się z zawartością przedmiotowych Kanałów TV, aby móc podjąć decyzję o wykupie stałego dostępu do tych kanałów TV.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right