Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.11.2019, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.474.2019.2.PM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.474.2019.2.PM
Brak prawa do odliczenia przy zastosowaniu prewspółczynnika.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 sierpnia 2019 r. (data wpływu 4 września 2019 r.) uzupełnionym pismem z dnia 12 listopada 2019 r. (data wpływu 13 listopada 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną za pomocą sposobu określenia proporcji opartego na kryterium obrotowym jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 września 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną za pomocą sposobu określenia proporcji opartego na kryterium obrotowym.
Wniosek został uzupełniony w dniu 13 listopada 2019 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina () (dalej: Gmina) jest podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT), zarejestrowanym jako podatnik czynny. W strukturze organizacyjnej Gminy funkcjonuje aktualnie 13 jednostek budżetowych (dalej: Jednostki) oraz 1 zakład budżetowy:
- Centrum Usług Oświatowych (),
- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej,
- Szkoła Podstawowa 1,
- Szkoła Podstawowa 2,
- Szkoła Podstawowa 3,
- Szkoła Podstawowa 4,
- Szkoła Podstawowa 5,
- Szkoła Podstawowa 6,
- Szkoła Podstawowa 7,
- Zespół Szkół 1,
- Zespół Szkół 2,
- Zespół Szkół 3,
- Zespół Szkół i Placówek ,
- Zakład budżetowy Wodociągi Gminne.
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (dalej: Ustawa centralizacyjna), najpóźniej od dnia 1 stycznia 2017 r. wszystkie jednostki samorządu terytorialnego zobowiązane zostały do dokonywania scentralizowanych rozliczeń VAT wraz ze swoimi jednostkami budżetowymi i zakładami budżetowymi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right