Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.11.2019, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.609.2019.2.MD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.609.2019.2.MD
braku obowiązku odprowadzenia podatku VAT z tytułu otrzymanej dotacji oraz braku prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją zadania pn. ,
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 października 2019 r. (data wpływu 1 października 2019 r.) uzupełnionym pismem z 13 listopada 2019 r. (data wpływu 14 listopada 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- braku obowiązku odprowadzenia podatku VAT z tytułu otrzymanej dotacji,
- braku prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją zadania pn. ,
-jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 października 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku odprowadzenia podatku VAT z tytułu otrzymanej dotacji oraz braku prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją zadania pn. . Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 13 listopada 2019 r. (data wpływu 14 listopada 2019 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z 7 listopada 2019 r. znak: 0111-KDIB3-2.4012.609.2019.1.MD.
We wniosku, uzupełnionym pismem z 13 listopada 2019 r. przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Złożyła wniosek o dofinansowanie zadania pn. do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w S. Wnioskowana kwota dofinansowania wynosi 100% kosztów kwalifikowanych tj. 46.304,00 zł (całkowity koszt realizacji zadania). Całkowita wartość zadania wynosi 46.304,00 zł. Gmina otrzyma dotację na demontaż, pakowanie, transport oraz unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest pochodzących z nieruchomości należących do osób fizycznych. Mieszkańcy nie ponoszą w tym zakresie żadnych kosztów i nie dokonują na rzecz gminy żadnych wpłat. Gmina nie zawiera z mieszkańcami żadnych umów w tym zakresie. Z wykonawcą usługi będzie zawarta umowa na wykonanie prac objętych zakresem zadania, których realizacja zostanie udokumentowana wystawioną przez wykonawcę fakturą VAT. Nieruchomości z których zostaną usunięte wyroby zawierające azbest są własnościami prywatnymi osób wnioskujących, nie należą do mienia gminy. Gdyby wnioskodawca nie otrzymał dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej to inwestycja nie byłaby realizowana. Wnioskodawca nie jest zobowiązany do rozliczania się z otrzymanych środków w trakcie realizacji projektu gdyż ze względu na krótki termin realizacji zadania wnioskuje o środki po zakończeniu realizacji inwestycji i otrzymaniu faktury VAT od wykonawcy. W przypadku tego zadania gmina nie jest też zobowiązana do zwrotu środków gdyż występuje o dofinansowanie dopiero po zakończeniu realizacji inwestycji. Wysokość otrzymanego dofinansowania uzależniona jest od ilości przeznaczonych do usunięcia wyrobów zawierających azbest określonej we wnioskach złożonych przez mieszkańców. Otrzymane dofinansowanie nie może być przeznaczone na ogólną działalność Wnioskodawcy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right