Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.11.2019, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.444.2019.1.DJD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.444.2019.1.DJD

Opodatkowanie przychodów z najmu prywatnego lokali mieszkalnych w formie ryczałtu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 września 2019 r. (data wpływu 17 września 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania przychodów uzyskiwanych z najmu lokali mieszkalnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 września 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest osobą fizyczną. Nabył do swojego majątku osobistego dwa lokale (dalej jako: Lokale/Nieruchomości). Zakup Lokali został sfinansowany z wypracowanych przez Wnioskodawcę nadwyżek finansowych pochodzących z oszczędności zgromadzonych w majątku prywatnym. Wnioskodawca nabył Lokale w celu zabezpieczenia ewentualnych przyszłych potrzeb mieszkaniowych własnych i rodziny, ale również zabezpieczenia przyszłych kosztów utrzymania siebie i swojej rodziny. Wnioskodawca podjął decyzję o wynajmie Lokali. W tym celu, Wnioskodawca zdecydował się na skorzystanie z usług podmiotu, który wynajął od Wnioskodawcy Lokale w celu dalszego podnajmu. Taka decyzja jest związana z ograniczonymi możliwościami Wnioskodawcy w zakresie sprawowania bezpośredniego nadzoru nad najmem wyłącznie własnymi siłami. Wnioskodawca pozostaje aktywny zawodowo, uzyskuje przychody z innych źródeł (umowa o pracę, powołanie, działalność gospodarcza), a skorzystanie z usług operatora najmu pozwala odciążyć Wnioskodawcę z obowiązków związanych z zarządzaniem najmem Lokali. Mając to na uwadze, Wnioskodawca zawarł dwie długoterminowe (3-letnie) umowy z podmiotem zewnętrznym, któremu powierzył Lokale do wynajmu. W przypadku każdego z Lokali, na podstawie odrębnej umowy. Wnioskodawca podjął współpracę z tym samym operatorem najmu (dalej jako: Spółka), którego rolą jest zarządzanie i udostępnianie Lokali w celu ich dalszego podnajmu. W tym zakresie to Spółka jest zobowiązana do prowadzenia spraw związanych z dalszym podnajmem i czynnościami administracyjnymi. Każda z umów o współpracy Wnioskodawcy ze Spółką w zakresie zarządzania Lokalami, została zawarta na 36 miesięcy z możliwością jej automatycznego przedłużenia o kolejne kilkanaście miesięcy. Wnioskodawca uzgodnił ze Spółką płatność miesięczną z tytułu wynajmu Lokali Spółce. Kwoty te określane są procentowo, jako udział Wnioskodawcy w czynszu najmu, który opłaca podnajemca. Czynsz najmu dla Wnioskodawcy jest płacony przez Spółkę niezależnie od tego, czy podnajemca dokona zapłaty na rzecz Spółki. Jednocześnie Strony uzgodniły gwarancję czynszu minimalnego, co oznacza, że Wnioskodawca w ramach każdej z umów najmu długoterminowego zawartej ze Spółką otrzymuje miesięcznie przynajmniej określoną wartość środków pieniężnych tytułem czynszu - niezależnie od faktu, czy Spółka w danym okresie podnajęła Lokale, czy też nie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00