Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 31.10.2019, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.579.2019.1.AZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.579.2019.1.AZ

odliczenie podatku z zastosowaniem proporcji ustalonej w oparciu o art. 86 ust. 7b ustawy dla wydatków inwestycyjnych poniesionych przez Gminę w 2015 r., odliczenia podatku z zastosowaniem prewspółczynnika wyliczonego dla urzędu gminy od wydatków inwestycyjnych poniesionych przez Gminę w latach 2017 i 2018

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 12 września 2019 r. (data wpływu 18 września 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu polegającego na termomodernizacji budynków:

  • od zakupów dokonanych w 2015 r. w oparciu o prewspółczynnik ustalony zgodnie z zasadami określonymi w art. 86 ust. 2a-2h ustawy o VAT, a następnie o współczynnik struktury sprzedaży (art. 90 ust. 2-10 ustawy o VAT), obliczone dla jednostki Urząd Miasta jest nieprawidłowe,
  • od zakupów dokonanych w 2017 i 2018 r. jest prawidłowe,
  • od kolejnych zakupów w oparciu kryterium powierzchniowe jest nieprawidłowe,
  • od zakupów związanych z promocją projektu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 września 2019 r. wpłynął ww. wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu polegającego na termomodernizacji budynków.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Miasto na prawach powiatu jest czynnym podatnikiem VAT.

Zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 511, ze zm.) miasto na prawach powiatu jest gminą wykonującą zadania powiatu na zasadach określonych w tej ustawie. Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 506, ze zm), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 usg, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty (art. 7 ust. 1 usg). W szczególności zadania własne obejmują sprawy gminnego budownictwa mieszkaniowego (art. 7 ust. 1 pkt 6 usg), a także pomocy społecznej (art. 7 ust. 1 pkt 6 usg). Miasto wykonuje swoje zadania powołując w szczególności gminne jednostki organizacyjne (jednostki budżetowe, zakłady budżetowe). Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (MOPS) jest samorządową jednostką budżetową, która prowadzi zadania własne miasta w zakresie pomocy społecznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00