Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 31.10.2019, sygn. 0114-KDIP4.4012.587.2019.1.KS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.587.2019.1.KS
Prawo do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w Gminie
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 września 2019 r. (data wpływu 10 września 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w Gminie () - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 września 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina () ubiega się o dofinansowanie z krajowych środków publicznych i środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa () 2014-2020, na realizację projektu (). Gmina () składając wniosek o dofinansowanie ww. operacji, koszt podatku VAT zaliczyła do kategorii kosztów kwalifikowalnych oświadczając, że realizując tę inwestycję nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego od faktur dokumentujących wydatki związane z tym zadaniem. Na dzień złożenia niniejszego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej Gmina () jest czynnym podatnikiem podatku VAT. W ramach zadania termomodernizacji podlegają następujące budynki: świetlica wiejska w msc. () - użytkowana na cele spotkań mieszkańców, organizowanie przez nich imprez okolicznościowych i kulturalnych; świetlica wiejska w msc. () - użytkowana na cele spotkań mieszkańców, organizowanie przez nich imprez okolicznościowych i kulturalnych; świetlica wiejska w msc. () użytkowana na cele spotkań mieszkańców, organizowanie przez nich imprez okolicznościowych i kulturalnych; budynek Szkoły Podstawowej w () - na parterze budynku prowadzona jest działalność oświatowa, na poddaszu budynku mieszczą się pomieszczenia wykorzystywane na organizowanie zebrań wiejskich i kulturalnych imprez okazjonalnych; budynek Ochotniczej Straży Pożarnej w () - budynek przeznaczony na prowadzenie działalności przeciwpożarowej, okazjonalnie wykorzystywany na organizację spotkań wiejskich (organizacyjnych i kulturalnych); budynek Szkoły Podstawowej w () - wykorzystywany uprzednio na działalność oświatową, obecnie służy jako świetlica wiejska z przeznaczeniem na cele spotkań mieszkańców, organizowanie przez nich imprez okolicznościowych i kulturalnych. Wszystkie wyżej wymienione budynki wykorzystywane są na prowadzenie działalności niepodlegającej opodatkowaniu. Projekt pn. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w Gminie () jest projektem o charakterze niedochodowym - operacja polega na termomodernizacji budynków użyteczności publicznej tj. szkół, świetlic i remizy OSP, za korzystanie z których nie są i nie będą pobierane opłaty. Wytworzone dobra w ramach zadania nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu od towarów i usług. Operacja nie jest związana z działalnością gospodarczą Gminy () w rozumieniu art. 15 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 z późn. zm.). Wykonując powyższy projekt, Gmina () działa jako organ władzy publicznej w rozumieniu art. 15 ust. 6 ustawy o VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right