Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.10.2019, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.463.2019.2.ZD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.463.2019.2.ZD
Opodatkowanie sprzedaży działek.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 sierpnia 2019 r. (data wpływu 26 sierpnia 2019 r.), uzupełnionym w dniu 26 września 2019 r. oraz pismem z dnia 26 września 2019 r. (data wpływu 27 września 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży działek jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 sierpnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży działek. Wniosek uzupełniono w dniu 26 września 2019 r. o brakującą opłatę oraz w dniu 27 września 2019 r. o podpis Wnioskodawcy w poz. 79 wniosku ORD-IN oraz doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
W dniu 29 lipca 1991 r. Wnioskodawca stał się współwłaścicielem nieruchomości rolnej (darowizna rodziców) o powierzchni 17,68 ha. W dniu 2 czerwca 2010 r. poprzez zniesienie współwłasności Zainteresowany stał się właścicielem całej nieruchomości gruntowej, na której przez cały czas prowadził i prowadzi działalność rolną. W dniu 14 marca 2019 r. Wnioskodawca dokonał podziału jednej działki (pastwiska trwałe) o pow. 23.995 m na 5 mniejszych działek. Dla trzech działek Wnioskodawca uzyskał decyzję o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie trzech budynków mieszkalnych jednorodzinnych wolnostojących z garażami w bryłach budynków. Zainteresowany nie ponosił i nie ma zamiaru ponosić nakładów na ulepszenie działek. Wnioskodawca nie będzie podejmował też działań mających na celu zwiększenie ich wartości (uzbrojenie, ogrodzenie, działania marketingowe wykraczające poza zwykłe formy ogłoszenia, itp.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right