Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27.09.2019, sygn. 0115-KDIT2-1.4011.304.2019.2.MST, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2-1.4011.304.2019.2.MST

Skutki podatkowe osiągania przychodów z tytułu udostępnienia gry komputerowej na zasadzie licencji.

Na podstawie art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 sierpnia 2019 r., uzupełnionym w dniu 9 września 2019 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych osiągania przychodów z tytułu udostępnienia gry komputerowej na zasadzie licencji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 sierpnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych osiągania przychodów z tytułu udostępnienia gry komputerowej na zasadzie licencji, który został uzupełniony w dniu 9 września 2019 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest uczniem liceum, nie prowadzi działalności gospodarczej oraz nie jest stale zatrudniony na etacie. Jest współautorem gry komputerowej przeznaczonej do dystrybucji online i używania na różnych elektronicznych urządzeniach (komputerach, telefonach, tabletach oraz konsolach) przez użytkowników końcowych. Tworzy ją hobbystycznie wraz ze znajomym. Na podstawie umowy dystrybucyjnej zawartej z amerykańską firmą X, otrzymuje ona niewyłączną licencję na rozpowszechnianie i używanie gry w ramach platformy w formie cyfrowej na różnych polach eksploatacji (reprodukcja, publiczne wyświetlanie oraz odtwarzanie, przekazywanie, sprzedaż oraz licencjonowanie).

Oprócz tego, Wnioskodawca udziela również licencji na wykorzystanie w działaniach promocyjnych swoich znaków towarowych (oraz logo) oraz materiałów pochodzących z gry (np. zrzutów ekranu). Zachowuje przy tym wszystkie prawa autorskie do gry. Udzielona użytkownikowi końcowemu poprzez platformę licencja jest odpłatna, ważna w określonych krajach (lub na całym świecie) i bezterminowa uprawniająca do wykonywania, wyświetlania oraz używania gry na urządzeniu. Firma prowadząca serwis X nie wykonuje żadnych zleconych czynności, w szczególności nie pozyskuje klientów, ale udostępnia serwis (portal), który sama utrzymuje. W ramach serwisu (sklepu) dochodzi do zawarcia umów licencji z użytkownikami końcowymi. X pobiera opłaty od użytkowników serwisu (graczy) we własnym imieniu, oblicza i gromadzi środki ze sprzedaży licencji i wypłaca na rachunek bankowy raz w miesiącu, po zatrzymaniu sobie 30% prowizji od sprzedaży oraz potrąceniu określonych kwot, w tym podatku dochodowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00