Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.09.2019, sygn. 0114-KDIP4.4012.554.2019.1.IT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.554.2019.1.IT
w zakresie zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 37 ustawy wynagrodzenia prowizyjnego otrzymywanego od Towarzystw Ubezpieczeniowych
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 sierpnia 2019 r. (data wpływu 23 sierpnia 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 37 ustawy wynagrodzenia prowizyjnego otrzymywanego od Towarzystw Ubezpieczeniowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 sierpnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 37 ustawy wynagrodzenia prowizyjnego otrzymywanego od Towarzystw Ubezpieczeniowych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Spółka zamierza przystąpić do sprzedaży produktów ubezpieczeniowych wybranych Towarzystw Ubezpieczeniowych w zdalnych kanałach sprzedaży swojego udziałowca .... W tym celu Spółka podpisze umowę agencyjną z wybranym partnerem będącym Towarzystwem Ubezpieczeniowym (dalej także jako: TU).
Spółka zarejestruje się jako agent w Komisji Nadzoru Finansowego oraz będzie spełniała wszystkie wymagane prawem obowiązki z tym związane, w tym posiadanie ubezpieczenia OC, przeszkolenie z zakresu wiedzy o ustawie o ubezpieczeniach i produktach ubezpieczeniowych kończące się egzaminem dla połowy Zarządu Spółki oraz dla zatrudnionych pracowników dedykowanych do działalności ubezpieczeniowej (Osoba Fizyczna Wykonująca Czynności Agencyjne).
Spółka zawrze ze swoim udziałowcem Umowę marketingową w zakresie dystrybucji przekazów reklamowych w kanałach Udziałowca oraz możliwości wykorzystywania punktów z Programu Lojalnościowego (nagrody i rabaty).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right