Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.09.2019, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.388.2019.2.PRP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.388.2019.2.PRP
w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 lipca 2019 r. (data wpływu 5 lipca 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 12 sierpnia 2019 r. (data wpływu 13 sierpnia 2019 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 12 sierpnia 2019 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy, wskazanie organu podatkowego właściwego dla Wnioskodawcy, przepisów prawa podatkowego oraz przedmiot wniosku.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku).
Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, a w szczególności do tych zadań należy edukacja publiczna.
Dzieci w pracowni ekologicznej pt. w Szkole Podstawowej będą poznawały warunki konieczne do wzrostu roślin, uzmysławiały sobie bogactwo otaczającego świata roślin i zwierząt, poznawały właściwości i przeznaczenie popularnych ziół i roślin. Będą miały możliwość kształtowania ekologicznego stylu życia, zwłaszcza w zakresie przestrzegania zachowań kulturalnych w odniesieniu do środowiska naturalnego, praktycznego zdobywania wiedzy z działu edukacji przyrodniczej w czasie pobytu w szkole. Dzieci otrzymają możliwość odczuwania radości, jaki daje kontakt z przyrodą. Realizacja projektu da wszystkim dzieciom ogromne możliwości zaistnienia, każdemu dziecku na swój sposób, pozwoli na rozwijanie wrażliwości, uczuciowości, emocjonalnego związku z przyrodą. Bezpośredni kontakt z przyrodą stanowi wielokrotnie inspirację do dalszych działań dzieci w szkole. Poprzez praktyczne działania dzieci zdobędą wiedzę z zakresu edukacji przyrodniczej, ekologicznej, zdrowego stylu życia, ochrony i poszanowania przyrody. Pogłębią swoją wiedzę na temat zagrożeń, na jakie narażone są zwierzęta oraz sposobów niesienia pomocy w przetrwaniu zimy, znaczenia wody w życiu człowieka, jak również konieczności oszczędnego gospodarowania nią. Dzieci uświadomią sobie, że woda może być zanieczyszczona oraz jak ważne są filtry w utrzymaniu czystości wód. Będą miały możliwość zapoznania się z pojęciami: segregacja i recykling. Uświadomią sobie jak ważna dla nas i życia na Ziemi jest ekologiczna postawa człowieka. Poznają także potrzeby żywieniowe dzieci, młodzieży i dorosłych oraz konsekwencje niewłaściwego postępowania w zakresie kształtowania nawyków żywieniowych. Realizacja projektu wymaga zaangażowania rodziców, całej społeczności szkolnej. Skuteczne osiągnięcie założonych celów zależy od systematyczności i ciągłości działań. Ważnym ogniwem w realizacji projektu są rodzice, pozyskanie ich przychylność i zrozumienie celów realizowanego projektu, a także by chcieli rozpoczęte w szkole działania kontynuować w domu. Dlatego warto zwrócić szczególną uwagę na przekazanie rodzicom informacji na temat celów i zadań realizowanych w ramach projektu. Informacje na temat realizowanego projektu umieszczone zostaną na stronie internetowej szkoły.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right