Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.09.2019, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.436.2019.1.MŁ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.436.2019.1.MŁ

Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z projektem.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 sierpnia 2019 r. (data wpływu 7 sierpnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją zadania pn.: () jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 sierpnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją zadania pn.: ().

We wniosku przedstawiono następujący następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jednostka samorządu terytorialnego będąca czynnym podatnikiem podatku VAT złożył wniosek do zarządu województwa o dofinansowanie inwestycji () w ramach operacji Budowa lub modernizacja dróg lokalnych w ramach poddziałania () objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. W Gminie od dnia 1 stycznia 2017 r. funkcjonuje scentralizowany system prowadzenia rozliczeń podatkowych Gminy oraz jej jednostek, co skutkuje składaniem jednej deklaracji VAT dla Gminy wraz z jej jednostkami. Faktury VAT, dokumentujące wydatki związane z realizacją zadania, wystawiane będą na Gminę. Efekty realizacji zadania nie będą wykorzystywane do celów zarobkowych, nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

W ramach operacji zostanie przebudowana droga gminna w miejscowości A łącząca odrębnie terytorialnie miasto A z miejscowością B. Przebudowa drogi będzie polegała na dostosowaniu parametrów technicznych i użytkowych do obowiązujących przepisów. Przebudowa ulicy będzie polegała na ułożeniu krawężników, budowie chodników pieszo-rowerowych, odwodnienia drogi poprzez wykonanie kanalizacji deszczowej oraz wykonaniu oświetlenia ulicznego. Nawierzchnia drogowa, obecnie żwirowa, zostanie przebudowana poprzez ułożenie nowej nawierzchni bitumicznej o szerokości 5,0 m. Poprzez wykonanie ww. przebudowy drogi gminnej nastąpi poprawa komunikacji, skrócenie czasu dojazdu do budynków użyteczności publicznej oraz poprawa bezpieczeństwa. Wytworzony majątek pozostanie własnością Gminy A. Drogi gminne wykorzystywane są nieodpłatnie i nadal będą użytkowane nieodpłatnie przez mieszkańców Gminy, do czynności związanych z wykonywaniem zadań publicznych, tj. zadań własnych określonych w art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994) obejmujący zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji w ruchu drogowym. W oparciu o art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Gmina jako Wnioskodawca ww. projektu zamierza zaliczyć koszty podatku VAT realizacji inwestycji do kosztów kwalifikowalnych projektu i tym samym otrzymać do nich dofinasowanie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00