Czy od poniesionych wydatków na organizację przyjęcia dla pracowników i kontrahentów firma może odliczyć VAT
Z okazji 25-lecia działalności firmy planujemy małe przyjęcie. Wśród zaproszonych gości znajdować się będą pracownicy (14 osób), członkowie rady nadzorczej oraz przedstawiciele władz i społeczności lokalnych, a także przedstawiciele firm współpracujących ze spółką (ok. 130 osób). Na organizację uroczystości firma poniesie wydatki m.in. na wynajem sali, usługę cateringową, koncert zespołu muzycznego, obsługę muzyczną, tort, usługę fotograficzną, prowadzenie uroczystości, druki wieloformatowe, balony, a także poniesie koszty wydania książki o działalności firmy i przygotowania filmu prezentującego realizacje firmy wraz z prawami do wykorzystania podkładu muzycznego. Każdy z uczestników obdarowany zostanie drobnym upominkiem (książka o działalności firmy, długopisy, notatniki, pendrive z nagranym filmikiem o działalności spółki – łączny koszt prezentu ok. 100 zł). Podczas uroczystości spółka zaprezentuje swoją historię, dokonania oraz zamierzenia i plany na przyszłość, pracownicy spółki będą mogli omówić ze swoimi gośćmi problemy branży budowlanej. 1. Czy od poniesionych wydatków (w tym na wydrukowanie książek i przygotowanie filmu o działalności) spółka może odliczyć VAT?2. Czy wydatki na organizację przyjęcia stanowią dla spółki koszty uzyskania przychodów?3. Czy od przekazanych prezentów należy wykazać VAT należny?