Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.08.2019, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.357.2019.1.EW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.357.2019.1.EW
Odliczenie podatku VAT od poniesionych wydatków tj. zakupionego sprzętu oraz systemu informatycznego.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 lipca 2019 r. (data wpływu 1 lipca 2019 r.) uzupełnionym pismem z dnia 5 lipca 2019 r. (data wpływu 5 lipca 2019 r.), pismem z dnia 7 sierpnia 2019 r. (data wpływu 7 sierpnia 2019 r.) oraz pismem z dnia 8 sierpnia 2019 r. (data wpływu 8 sierpnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT od poniesionych wydatków, tj. zakupionego sprzętu oraz systemu informatycznego dla szpitala w związku z realizacją projektu pn.: () jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT od poniesionych wydatków, tj. zakupionego sprzętu oraz systemu informatycznego dla szpitala w związku z realizacją projektu pn.: (). Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 5 lipca 2019 r. o dowód uiszczenia opłaty oraz pismami z dnia 5 lipca 2019 r., 7 i 8 sierpnia 2019 r. o dowód uiszczenia wpłaty, wskazanie adresu ePUAP, nazwę Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz prawidłowy podpis na uzupełnieniu.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
(...) Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej także: Spółka lub Wnioskodawca) utworzona została przez jednostkę samorządu terytorialnego na podstawie art. 9 i 12 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 1997 r. Nr 9, poz. 43 z późn. zm.) oraz art. 12 pkt 8 lit. i oraz ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1592, z późn. zm.). Na podstawie Uchwały Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników Wnioskodawca w dniu () utworzyła zakład opieki zdrowotnej () Zakład Opieki Zdrowotnej (). W naszym zakładzie głównym przedmiotem działalności jest świadczenie usług w zakresie ochrony zdrowia na podstawie umów z Narodowym Funduszem Zdrowia. Sprzedaż zwolniona w 2017 roku stanowiła 97,24% w roku 2018 stanowi 97,87%. Dodatkowym dochodem jest dzierżawa gabinetów lekarskich (stanowi to 0,29% ogółu sprzedaży netto), sprzedaż ciepła z kotłowni 2,47% (2017 r.). Wnioskodawca nie odlicza podatku naliczonego od zakupów dotyczących sprzedaży zwolnionej. W momencie sporządzenia wniosku, tj. na dzień 20 listopada 2012 roku sprzedaż zwolniona stanowiła 94,95% (dane z 2011 roku). W roku 2012 sprzedaż zwolniona stanowiła 92,69%. W roku 2013 stanowiła 92,33%, tj. w momencie realizacji projektu. W związku z powyższym, zakład świadczył i świadczy usługi medyczne wg symbolu PKWU 85.1, które zgodnie z art. 43 pkt 1 ustawy o podatku VAT są zwolnione od podatku wymienione w załączniku nr 4 do Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (stan prawny na dzień 1 października 2013 r.) z uwzględnieniem zmian na 1 stycznia 2014 r. Dnia 31 stycznia Wnioskodawca podpisał umowę o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego () 2007-2013 Osi priorytetowej 7 Infrastruktura społeczeństwa Informacyjnego, Działanie 7.2 Promocja i ułatwienie dostępu do usług teleinformatycznych, Poddziałanie 7.2.1 Usługi i aplikacje dla obywateli (). Projekt dotyczył kompleksowej informatyzacji szpitala, pozwalającej na przejście w szpitalu i obsługiwanych przychodniach z dokumentacji papierowej na dokumentację elektroniczną. Zgodnie z ustawą z dnia 28 kwietnia 2011 r. (Dz. U. 113, poz. 657) szpitale musiały przejść na dokumentację elektroniczną do dnia 31 sierpnia 2017 r. W ramach realizowanej inwestycji uruchomiono dostęp do karty leczenia pacjenta w formie elektronicznej oraz umożliwiono rejestrację elektroniczną pacjentów do przechodni. Zgodnie z założeniem projektu została zakupiona platforma sprzętowa umożliwiająca wirtualizację wielu serwerów szpitalnych (dla szpitalnego systemu informatycznego) na dwóch maszynach fizycznych pracujących w trybie HA. Celem nadrzędnym inwestycji jest rozwój wysokiej jakości aplikacji informatycznych oraz poprawa jakości obsługi pacjenta w szpitalu. Podniesienie jakości usług czytelności dokumentacji, dostępność pełnej historii leczenia w zakładzie. Wyeliminowano koszty związane z wielokrotnym ręcznym wprowadzaniem tych samych danych poprzez wprowadzenie wspólnego słownika pacjentów, lekarzy, instytucji itp. Wpłynęło to na ograniczenie liczby pomyłek związanych z powtórnym wprowadzaniem tych samych danych. Wartość projektu 2 062 482,45, dofinansowanie w wysokości 1 753 111,07 zł. Spółka wykazała, iż poniesione wydatki na dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego są kosztami kwalifikowalnymi w wartości brutto ponieważ zrealizowany projekt dotyczy wyłącznie sprzedaży nieopodatkowanej, tj. zwolnionej na podstawie art. 43 pkt 1 ustawy o podatku VAT. Spółka nie odlicza podatku naliczonego od zakupów dotyczących sprzedaży zwolnionej. W związku z tym, iż zakład nie ma możliwości odliczenia podatku VAT Wnioskodawca uznał w ww. projekcie podatek VAT jako koszt kwalifikowalny projektu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right