Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.08.2019, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.435.2019.1.PS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.435.2019.1.PS

Brak prawa do odzyskania podatku naliczonego przy realizacji inwestycji.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 lipca 2019 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku naliczonego przy realizacji inwestycji pn. .. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku naliczonego przy realizacji inwestycji pn. .

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W czerwcu 2017 r. Gmina złożyła wniosek o dofinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego pn.: .., którego istotą jest zwiększenie dostępu do wysokiej jakości usług edukacyjnych w zakresie kompetencji kluczowych na terenie gminy , poprzez inwestycję w infrastrukturę Zespołu Szkół Powszechnych w (od 1 września 2017 r. Zespół Szkół Powszechnych został przekształcony w Szkołę Podstawową nr w ) wraz z doposażeniem w nowoczesny sprzęt i materiały dydaktyczne. Nadrzędnym celem projektu jest poprawa jakości nauczania w zakresie: kompetencji matematycznych i podstawowych kompetencji naukowo-technicznych, umiejętności naukowych, umiejętności porozumiewania się w językach obcych, kompetencji informatycznych oraz w zakresie technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Realizacja tych celów przyczyni się do podniesienia wyników w nauce oraz wyrównywania dysproporcji w wynikach kształcenia, a także do wyrównania szans edukacyjnych, w tym osób niepełnosprawnych. Wyżej wymieniona realizacja projektu pozwoli również zwiększyć umiejętności uczenia się, w tym organizowania własnego procesu uczenia się, indywidualnie oraz w grupach, odpowiednio do własnych potrzeb. Artykuł 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług stanowi, że nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. W przedstawionym przypadku nie ma związku ze sprzedażą opodatkowaną, bowiem realizowana inwestycja nie będzie służyć do wykonywania czynności opodatkowanych. W związku z tym nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego z wyżej wymienionej inwestycji. Wobec tego podatek VAT jest kosztem kwalifikowanym i został ujęty we wniosku o dofinansowanie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00