Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.08.2019, sygn. 0114-KDIP4.4012.364.2019.2.AK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.364.2019.2.AK
Wnioskodawcy nie można uznać za podatnika VAT z tytułu transakcji dostawy dwóch lokali mieszkalnych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 maja 2019 r. (data wpływu 6 czerwca 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania podatkiem od towarów i usług dostawy dwóch lokali mieszkalnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 czerwca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania podatkiem od towarów i usług dostawy dwóch lokali mieszkalnych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca w roku 2009 otrzymał od najbliższej rodziny nieruchomość gruntową (działka nr xxx o pow. 1363m2). Ze względu na planowane założenie rodziny (ślub w 2010 r.) postanowił wybudować na nim dom mieszkalny z myślą o zaspokojeniu swoich potrzeb mieszkaniowych. Ponieważ w tym okresie bliski przyjaciel Wnioskodawcy (dalej K.) był również zainteresowany budową domu postanowiono, że na połowie działki zostanie wybudowany budynek składający się z dwóch lokali mieszkalnych (każdemu miał przypadać docelowo jeden lokal). W tym celu Wnioskodawca odsprzedał przyjacielowi w 2009 roku udział 400/1363 w tej nieruchomości. Wskazać należy, iż decyzja o wspólnej budowie domu składającego się z 2 lokali mieszkalnych podyktowana była aktualnymi możliwościami finansowymi oraz potrzebami mieszkaniowymi wnioskodawcy, który nie potrzebował w tym czasie dużego domu jednorodzinnego, zatem wystarczający był lokal mieszkalny w ramach wspólnego domu.
Podczas procedury uzyskiwania pozwolenia na budowę okazało się, że wydawane przez urząd warunki zabudowy wymuszają budowę budynków o mieszanej funkcji mieszkalno-biurowej. Funkcja biurowa była narzucona przez Rozporządzenie Wojewody dotyczące strefy wokół lotniska - w tamtym okresie nie można było uzyskać pozwolenia na budowę budynku wyłącznie mieszkalnego. Wnioskodawca dążył jednak do uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia budynku na mieszkalny w całości (co potwierdza dokumentacja dotycząca tej zmiany, w tym odwołanie do SKO dotyczące zmiany warunków zabudowy na wyłącznie mieszkalną funkcję budynków).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right