Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.08.2019, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.265.2019.1.OA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.265.2019.1.OA
Prawo do odzyskania całości lub części kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur związanych z realizacją projektu pn. .
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 czerwca 2019 r. (data wpływu 21 czerwca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania całości lub części kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur związanych z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 czerwca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania całości lub części kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur związanych z realizacją projektu pn. .
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego działającą na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym. Jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Dążąc do poprawy jakości środowiska naturalnego, w tym głównie ochrony powietrza oraz do poprawy jakości życia mieszkańców w zakresie poprawy dostępu do środków transportu zbiorowego (kolej MPK, BUS) realizuje projekt: . Projekt jest dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020; Działania Niskoemisyjny transport miejski; poddziałania Niskoemisyjny transport miejski.
Na terenie Gminy zlokalizowane są 4 stacje kolejowe przy trasie w miejscowościach: G, Ł, B i Z. Istnieje zatem realna szansa, poprzez budowę parkingów parkuj i jedź powiązania transportu samochodowego z transportem kolejowym. Z powodu braku miejsca na bezpieczne parkowanie i pozostawienie samochodu przy stacjach PKP, możliwość korzystania z transportu kolejowego jest bardzo ograniczona dla szerszej grupy podróżujących z terenu naszej gminy. W pobliżu przystanków PKP, w miejscach realizowanej inwestycji obserwuje się obecnie parkowanie przez mieszkańców na dziko, co ze względów bezpieczeństwa drogowego oraz zagrożenia mienia, braku estetyki przestrzeni publicznej i uciążliwości dla sąsiadujących, prywatnych posesji stanowi dodatkowy problem. Dostępność do transportu kolejowego ograniczona jest do wąskiej grupy podróżnych/osób mieszkających w pobliżu stacji PKP. Z uwagi na sąsiedztwo z miastem mieszkańcy gminy dojeżdżają głównie do pracy, szkół, a także korzystają z szerokiej oferty kulturalnej Miasta. Rozwiązaniem problemu jest więc powiązanie systemów komunikacji przez budowę parkingów typu ,,parkuj i jedź. Projekt jest również ważny z uwagi na fakt, iż na trasie została uruchomiona Szybka Kolej, co w dużej mierze skraca czas dojazdu do miasta, przez co znacznie wzrosło zainteresowanie mieszkańców tą formą podróżowania do miasta. Budowa parkingu w centrum gminy znajduje uzasadnienie w związku z dobrze rozwiniętym na naszym terenie systemem komunikacji aglomeracyjnej, łączącym Gminę z miastem jak i z uwagi na planowaną przez województwo budowę trasy rowerowej, która przebiegać będzie przez Gminę wzdłuż zmodernizowanej drogi wojewódzkiej x - główny korytarz łączący gminę z miastem. Projekt polega na budowie 5-ciu parkingów typu naziemnego jednopoziomowego z kostki brukowej w kolorze szarym, z wyodrębnionymi miejscami postojowymi. Parkingi zlokalizowane będą przy 4-ech stacjach PKP oraz w centrum gminy. Każdy parking posiadać będzie miejsca postojowe dla samochodów osobowych (275 miejsc łącznie) w tym miejsca dla osób niepełnosprawnych (24 miejsca) i rodzica z dzieckiem. Wyposażone będą w zadaszone miejsca dla pojazdów jednośladowych (rowerów/skuterów) w ilości 81 miejsc. Stojaki rowerowe zaprojektowano w kształcie odwróconej litery U.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right