Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.07.2019, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.240.2019.3.OS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.240.2019.3.OS

Prawo do odliczenia.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 maja 2019 r. (data wpływu), uzupełnionym pismem z dnia 3 lipca 2019 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od zakupu środka trwałego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od zakupu środka trwałego oraz podatku dochodowego od osób fizycznych.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 3 lipca 2019 r. (data wpływu) w zakresie doprecyzowania opisu sprawy, przeformułowania pytania oraz własnego stanowiska.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

(ostatecznie przedstawiony w uzupełnieniu wniosku)

W grudniu 2018 roku Wnioskodawca - powziął decyzję o podjęciu w przyszłości działalności gospodarczej polegającej na usługowym piaskowaniu oraz malowaniu proszkowym elementów metalowych i drewnianych. Do założenia tego typu działalności niezbędny okazał się zakup pieca do wypalania proszkowego. W związku z tym, Wnioskodawca wystosował odpowiednie zapytania ofertowe na zaprojektowanie i wykonanie pieca o indywidualnych parametrach. Z otrzymanych ofert Wnioskodawca wybrał ofertę przedstawioną przez właściciela jednoosobowej działalności gospodarczej - potwierdzenie złożenia zamówienia w załączniku 1. Zgodnie ze słowną umową zawartą w grudniu 2018 roku z ówczesnym właścicielem został wpłacony zadatek w wysokości 25.000 PLN potwierdzony przez właściciela na zawartej umowie na poczet realizacji wyżej wspomnianej inwestycji w formie pieniężnej - był to warunek konieczny postawiony przez Wykonawcę do podjęcia się wykonania zamówionej malarni proszkowej. Wykonawca nie wystawił faktury zaliczkowej. W załączniku 2 dołączono skan umowy oraz faktury, z których wynika, że wspomniany zadatek został wpłacony. Zgodnie z art. 19 ustawy Prawo przedsiębiorców, która określa, że dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku płatniczego przedsiębiorcy, w każdym przypadku gdy spełnione są łącznie oba warunki:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00