Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.07.2019, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.252.2019.1.AS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.252.2019.1.AS

Możliwość odzyskania podatku VAT w związku z realizacją zadania.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 maja 2019 r. (data wpływu 17 maja 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją zadania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją zadania.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina () w maju 2019 r. będzie składała wniosek o przyznanie pomocy na operację typu Budowa lub modernizacja dróg lokalnych w ramach poddziałania Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. W przypadku otrzymania dofinansowania, wymogiem niezbędnym na etapie rozliczania operacji, jest przedłożenie wydanej interpretacji indywidualnej w sprawie kwalifikowalności podatku VAT dla zamierzonej inwestycji drogowej. Do wniosku o dofinansowanie załączono oświadczenie, że na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.) oraz art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 506), Gmina () nie może odzyskać w żaden sposób poniesionego kosztu VAT. W ramach zadania przebudowana zostanie droga gminna nr () o długości 0,039 km. Obecnie jezdnia drogi posiada nawierzchnię gruntową. W ramach przebudowy przewiduje się wykonanie jezdni z kostki betonowej na podsypce cementowo-piaskowej i podbudowie zasadniczej z chudego betonu oraz przebudowę istniejącego chodnika o obecnej szerokości ok. 120 m do szerokości 1,30 m. Jezdnia i chodnik zostaną ograniczone opornikiem betonowym na ławie betonowej z oporem. Ze względu na to, że wyceniony w kosztorysie koszt realizacji inwestycji jest niższy od kwoty określonej w art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (30 tys. euro), zamówienie będzie wyłączone ze stosowania ustawy Pzp i wykonawca zadania zostanie wyłoniony w wyniku postępowania ofertowego zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej 30.000 euro (Zarządzenie Wójta Gminy () nr () z dnia()). Przewidywany termin realizacji inwestycji określono na dzień 31 października 2020 r. Gmina () jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Za wykonane prace Gmina otrzyma od wykonawcy fakturę VAT, obejmującą wyliczony podatek VAT w stawce 23%. Faktura za realizację przedmiotowego projektu będzie wystawiona na: Gminę (). Przebudowywana droga jest drogą publiczną, zaliczoną do kategorii dróg gminnych. Publiczny charakter drogi oznacza, zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 2068, z późn. zm.), że z drogi może korzystać każdy i to nieodpłatnie. Wyjątki od zasady nieodpłatności (np. opłaty za przejazd autostradą, przejazd przez tunel) muszą wynikać z przepisów szczególnych. Wyjątki te nie dotyczą jednak drogi gminnej nr (). Od podmiotów dokonujących zajęcia pasa drogowego Gmina może, a właściwie musi pobierać opłaty za zajęcie pasa drogowego. Zgodnie jednak z art. 40 ust. 11 ustawy o drogach publicznych, opłata za zajęcie pasa drogowego ustalana jest w drodze decyzji administracyjnej i wobec tego nie występuje przy niej podatek VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00