Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.06.2019, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.169.2019.2.KW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.169.2019.2.KW

w zakresie dokumentowania notami księgowymi przeniesienia na Spółkę kosztu z tytułu opłaty za zajęcie pasa drogowego, braku opodatkowania podatkiem VAT ww. czynności oraz niezaliczenia ww. opłaty do podstawy opodatkowania

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 marca 2019 r. (data wpływu 29 marca 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 czerwca 2019 r. (data wpływu 6 czerwca 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania notami księgowymi przeniesienia na Spółkę kosztu z tytułu opłaty za zajęcie pasa drogowego, braku opodatkowania podatkiem VAT ww. czynności oraz niezaliczenia ww. opłaty do podstawy opodatkowania jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 marca 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania notami księgowymi przeniesienia na Spółkę kosztu z tytułu opłaty za zajęcie pasa drogowego, braku opodatkowania podatkiem VAT ww. czynności oraz niezaliczenia ww. opłaty do podstawy opodatkowania. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 3 czerwca 2019 r. poprzez uzupełnienie własnego stanowiska, wpłatę brakującej opłaty oraz o pełnomocnictwo do doręczeń.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Województwo (dalej Województwo lub Podatnik), stanowi jednostkę samorządu terytorialnego oraz jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Województwo zawarło umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym ze spółką z o.o. (dalej Spółka). Umowa ta jest realizowana w ramach projektu (dalej Umowa).

Zgodnie z postanowieniami umowy, obie strony zobowiązały się wzajemnie do wielu świadczeń. W pierwszej kolejności, Województwo zleciło Spółce zaprojektowanie i wybudowanie niezbędnej infrastruktury telekomunikacyjnej (etap budowy) oraz świadczenia usług jako operator sieci (etap operacyjny). Wynagrodzenie dla Spółki (Partnera Prywatnego) zostało zapłacone w całości. Ostatnia faktura została zapłacona w dniu 31-12-2015 r. Od 01-01-2016 r. Spółka świadczy usługę Operatora Infrastruktury. Województwo nie posiada żadnych zobowiązań wobec Spółki. Na mocy postanowień umowy także Spółka jest zobowiązana do określonych płatności za świadczenia wykonywane przez Województwo (partnera publicznego). W szczególności Województwo zobowiązane jest do udostępnienia Spółce wybudowanej w etapie budowy infrastruktury, w celu wykonywania przez nią (w etapie operacyjnym) usług operatora sieci. W zamian za wskazane udostępnienie Spółka zobowiązana jest do uiszczania czynszu dzierżawnego za pobieranie pożytków z przedmiotu Umowy, tj. z infrastruktury telekomunikacyjnej. Z tytułu czynszu Województwo wystawia Spółce faktury i odprowadza należny podatek VAT. Z tytułu budowy Sieci szerokopasmowej Województwo odliczyło podatek VAT naliczony.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00