Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.06.2019, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.281.2019.1.AT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.281.2019.1.AT

Zastosowanie zwolnienia od podatku dla czynności dostawy nieruchomości.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 kwietnia 2019 r. (data wpływu 30 kwietnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności sprzedaży nieruchomości (działka 10/14; KW nr ) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 kwietnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności sprzedaży nieruchomości (działka 10/14; KW nr ).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Działka nr 10/1 o pow. m&² położona w , gmina , obręb , stała się własnością Województwa , co potwierdziła ostateczna Decyzja Wojewody nr z dnia lutego 2003 r. Na skutek dalszych podziałów geodezyjnych powstała działka nr 10/14 o pow. m&². Dla przedmiotowej nieruchomości prowadzona jest KW Nr .

Zgodnie z operatem szacunkowym, działka ta w ewidencji gruntów posiada użytek - tereny przemysłowe. Zgodnie z ustaleniami uchwały nr Rady Gminy z dnia lutego 2018 r. o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy - część nizinna A w zakresie fragmentu geodezyjnego i , działka nr 10/14 ma przeznaczenie: teren obiektów produkcyjnych, składów i magazynów i teren zabudowy usługowej wraz z niezbędnymi do ich funkcjonowania obiektami budowlanymi oraz miejscami postojowymi, zielenią, dojściami i dojazdami, infrastrukturą techniczną, itp. (symbol terenu w planie: ). Zgodnie z informacją udzieloną w piśmie spółki . . z siedzibą w , znajdująca się na ww. nieruchomości przepompownia wraz z urządzeniami towarzyszącymi stanowią urządzenia, o których mowa w art. 49 § 1 Kc i stanowią własność i wchodzą w skład przedsiębiorstwa . Zgodnie z operatem szacunkowym, na działce nr 10/14 znajduje się uzbrojenie: wodociągowe i kanalizacyjne (właściciel i gestor .); elektroenergetyczne (Właściciel i gestor .). Tym samym przepompownia ta wraz z urządzeniami nie stanowi własności Województwa i sprzedaży na rzecz tej spółki lub Gminy podlegać będzie wyłącznie działka gruntu. Zgodnie z pismem nr w z dnia listopada 2017 r., jednostka ta nie poniosła żadnych nakładów finansowych na ww. inwestycję a właścicielem ww. przepompowni jest ww. spółka. w został objęty tzw. centralizacją rozliczeń VAT w jednostkach samorządu terytorialnego, zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 roku o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego. Dodać należy, że uległ likwidacji, w związku z wejściem w życie z dniem 1 stycznia 2018 roku ustawy z dnia 20 lipca 2017 roku Prawo wodne. Skutkiem uregulowań tej ustawy jest przejście wszystkich kompetencji marszałka województwa wynikających z tej ustawy do nowo tworzonego podmiotu, jakim jest Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, które m. in. wstępuje w prawa i obowiązki wynikające z umów i porozumień zawartych przez marszałków województw lub jednostki organizacyjne samorządu województwa w zakresie utrzymania wód oraz prowadzenia inwestycji w gospodarce wodnej. Z ww. decyzji Wojewody wynika, że nabycie mienia jest nieodpłatne i następuje z dniem ostateczności tej decyzji (ostateczność w dniu 28 luty 2003 r.). Decyzja została wydana w trybie art. 48, 49 w związku z art. 14 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa, z których wynika, że Wojewoda z urzędu przekazuje Województwu mienie Skarbu Państwa służące realizacji zadań województwa. Z dniem 1 stycznia 1999 r. samorząd województwa przejmuje mające siedzibę na obszarze województwa, państwowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej - . Z decyzji tej wynika, że przedmiotowa nieruchomość znajduje się we faktycznym władaniu w (jednostka nie posiada tytułu prawnego do tej nieruchomości).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00