Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.06.2019, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.301.2019.1.ACE, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.301.2019.1.ACE
Brak prawa do odzyskania podatku z tytułu realizacji zadania.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 2 maja 2019 r. (data wpływu 8 maja 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku z tytułu realizacji projektu pn. X. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku z tytułu realizacji projektu pn. X..
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
W dniu 11.01.2016 r. została zawarta umowa partnerstwa o wspólnej realizacji zadania inwestycyjnego pn. X. - potocznie nazwana budową ścieżek rowerowych. Stronami umowy są Powiat A jako Lider Partnerstwa oraz jako Partnerzy Gminy: B, C, D, E. Przedmiotem umowy jest określenie zasad finansowania przez partnerów wspólnej realizacji projektu. Strony zgodnie oświadczyły, iż jako lider projektu ustanowiony został Powiat A. W dniu 14.03.2018 r. została zawarta umowa nr () z Województwem () i beneficjentem - Powiatem A o dofinansowanie projektu () pn. X. współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 4.5 Ochrona i wykorzystanie obszarów cennych przyrodniczo Osi 4 Dziedzictwo naturalne kulturowe Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa () na lata 2014-2020. W paragrafie 1 umowy określono beneficjenta - Powiat A jak również partnerów w/w Gminy. Całkowita wartość projektu wynosi ... zł całkowite wydatki kwalifikowane projektu wynoszą ... zł, współfinansowanie Unii Europejskiej do kwoty ... zł stanowiącej 85% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu, wkład własny beneficjenta i partnerów w kwocie ... zł stanowiący 15% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu. W projekcie nie przewidziano wydatków niekwalifikowanych w ramach projektu (podatku VAT). Realizacja projektu ma być zakończona po wprowadzeniu aneksu do 31.12.2020 r. Projekt polega na budowie ścieżki edukacyjno-przyrodniczej jako asfaltowej drogi dla rowerów (dostępnej dla pieszych) zlokalizowanej w pasie zlikwidowanej kolejowej linii wąskotorowej i obejmuje 100% danego obszaru. Całkowita dł. trasy - ... km, będzie położona na terenach gmin: B, C, D, E. Przebieg ścieżki ma obejmować (). Projekt obejmuje oznakowanie trasy, miejsca edukacji ekologicznej i budowę infrastruktury towarzyszącej. Realizacja projektu wpłynie na podniesienie świadomości ekologicznej. Cel szczegółowy projektu to utrzymanie obszarów cennych przyrodniczo oraz wykorzystanie lokalnych i regionalnych zasobów przyrodniczych. Celem bezpośrednim projektu jest ochrona i wykorzystanie obszarów cennych przyrodniczo. Do celów pośrednich zaliczamy m.in.: przyspieszenie rozwoju gospodarczego i wzrost atrakcyjności inwestycyjnej powiatu - planowana budowa uzdrowiska i połączenie z () komunikacją rowerową; wzrost atrakcyjności powiatu jako miejsca zamieszkania; wzrost przedsiębiorczości i spadek bezrobocia - stworzenie miejsc pracy (serwis rowerów, obsługa turystów); poprawa jakości życia ludzi w tym stanu zdrowia - propagowanie zdrowego trybu życia; zmniejszenie emisji spalin i degradacji środowiska naturalnego - zamianę samochodów na rowery. Wskazana we wniosku inwestycja będzie służyła realizacji zadań własnych powiatu wynikających z ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym art. 4 ust. 1 pkt 6. Wybudowane ścieżki rowerowe będą ogólnodostępne, zaś przejazd nimi będzie bezpłatny.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right