Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.06.2019, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.185.2019.1.EW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.185.2019.1.EW
Możliwość odzyskania podatku naliczonego od wydatków związanych z inwestycją polegającą na realizacji inwestycji.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 kwietnia 2019 r. (data wpływu 16 kwietnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących realizację opisanej we wniosku inwestycji jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 kwietnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług. w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących realizację opisanej we wniosku inwestycji.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: podatek VAT). Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego posiadającą osobowość prawną i obowiązaną do realizowania zadań nałożonych przez ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 506), czyli tzw. zadań własnych Gminy, w zakresie których Gmina nie jest uznawana za podatnika podatku VAT oraz inne czynności wykonywane na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, w zakresie których Gmina jest podatnikiem podatku VAT. Faktury za nabycie towarów i usług będą wystawione na Gminę. Gmina otrzyma pomoc finansową ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 Działanie 19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy leader, poddziałanie 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność na realizację projektu . Projekt zakłada rozbudowę infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej przy zalewie. W ramach realizacji operacji od wschodniej strony zalewu wybudowane zostaną trzy pomosty (spacerowy, widokowy i do cumowania). Pomost spacerowy ma za zadanie połączenie ścieżek spacerowych znajdujących się od wschodniej strony zalewu ze ścieżką na grobli zbiornika, co spowoduje wydłużenie ciągu komunikacyjno-spacerowego. Pomost widokowy umożliwi dostęp do istniejącego oczka wodnego, przez co będzie można podziwiać znajdującą się w nim florę i faunę. Projekt obejmuje również wykonanie pomostu do cumowania, który będzie wykorzystywany do celów turystyki wodnej do tej pory rzadko używanego odcinka rzeki Wieprz. W ramach operacji zaplanowano również montaż elementów małej architektury, tj. wiaty wraz ze stołem, siedziskami i tablicą informacyjną. W ramach projektu planowana jest także budowa oświetlenia terenu lampami LED. Realizacja projektu wynika z potrzeb dotyczących rozwoju infrastruktury turystyczno-rekreacyjnej, zgłaszanych przez mieszkańców Gminy, jak i turystów licznie odwiedzających obszar Gminy. Wskaźnikami produktu będą 4 nowe obiekty infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej (trzy pomosty oraz wiata wraz ze stołem i siedziskami). Wskaźnikiem rezultatu będzie jedno partnerstwo zaangażowane w rozwój funkcji turystyczno-rekreacyjnych i promocję obszaru LGD. Planowana operacja wpisuje się w cele określone w Lokalnej Strategii Rozwoju. X jest miejscowością o szczególnych walorach przyrodniczych, kulturowych i historycznych. Atrakcyjny roztoczański krajobraz, bogactwo przyrodnicze oraz liczne zabytki stanowią podstawę dla rozwijania turystyki. Z uwagi na fakt, że X odwiedzany jest przez coraz większą liczbę turystów, zaistniała konieczność stworzenia infrastruktury odpowiadającej na rosnące potrzeby turystów i mieszkańców. Realizacja operacji polegającej na rozbudowie infrastruktury rekreacyjnej i turystycznej wokół zalewu w kierunku turystyki wodnej zwiększy atrakcyjność turystyczno-rekreacyjną miejscowości, a tym samym zwiększy atrakcyjność obszaru LGD. Projekt jest zgodny z kryteriami wyboru operacji określone przez LGD: 1. Realizacja projektu na obszarach zamieszkałych przez mniejszą liczbę ludności obszar realizacji operacji zamieszkuje mniej niż 5 tys. mieszkańców, 2. Komplementarność projektu projekt komplementarny jest z działaniem realizowanym w ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju LGD na lata 2007-2013 pn. 3. Doradztwo świadczone przez Biuro LGD Wnioskodawca korzystał z doradztwa świadczonego przez pracowników Biura LGD. 4. Realizacja operacji przewiduje zastosowanie rozwiązań sprzyjających ochronie środowiska lub klimatu w ramach operacji planowane jest oświetlenie terenu lampami LED, które będąc najbardziej energooszczędnym źródłem oświetlenia są rozwiązaniem sprzyjających ochronie środowiska lub klimatu. 5. Gotowość projektu do realizacji Wniosek został wypełniony zgodnie z instrukcją, dołączono do niego wszystkie wymagane załączniki potwierdzające gotowość projektu do realizacji. 6. Informowanie o uzyskanej pomocy w ramach wdrażania LSR Wnioskodawca będzie informował i rozpowszechniał informacje o pomocy otrzymanej z EFRROW za pośrednictwem LGD oraz zamieszczał będzie logo LGD na tablicy informacyjnej, stronie internetowej. 7. Wpływ projektu na zintegrowanie podmiotowe obszaru LGD Projekt jest realizowany w międzysektorowym partnerstwie składającym się z minimum 2 podmiotów. Wnioskodawca posiada umowę partnerską zawartą z X. Celem operacji jest poprawa atrakcyjności turystycznej obszarów LGD poprzez rozbudowę terenów rekreacyjnych i turystycznych wokół zalewu. Projekt będzie dofinansowany w części kwalifikowalnej w 63,63% ze Środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wkładu własnego Gminy w 36,37%. Środki własne na realizację projektu zostaną przewidziane w budżecie jednostki samorządu terytorialnego. W celu określenia wielkości dofinansowania wydatki co do ich rodzaju sprawdzono pod względem kwalifikowalności. Maksymalny poziom dofinansowania projektu z PROW na lata 2014-2020 wynosi 85% wydatków kwalifikowalnych. Projekt nie generuje dochodu, ponieważ w wyniku jego realizacji nie będą osiągane przychody, które można na podstawie posiadanych informacji skalkulować w całym okresie analizy. Tym samym Gmina nie będzie prowadziła sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT towarów ani usług związanych z realizowaną inwestycją.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right