Interpretacja indywidualna z dnia 29.05.2019, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.112.2019.2.DM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.112.2019.2.DM
Jeżeli w ramach jednej Karty (bonu) istnieje możliwość dokonania zakupu zarówno towarów opodatkowanych na terytorium kraju podstawową stawką podatku VAT w wysokości 23%, jak również zakupu w ramach wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (przy spełnieniu warunków wynikających z art. 42 ustawy o podatku od towarów i usług) opodatkowanej 0% stawką podatku VAT, to mamy do czynienia z bonem różnego przeznaczenia. Obowiązek podatkowy w przypadku bonów MPV powstaje zgodnie z art. 19a ust. 1 ustawy, w momencie faktycznej dostawy towaru w zamian za bon.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 lutego 2019 r. (data wpływu 19 lutego 2019 r.), uzupełnionym w dniach 19 marca i 15 maja 2019 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- nieuznania Kart podarunkowych za bon w rozumieniu art. 2 pkt 41 ustawy jest nieprawidłowe,
- nieuznania Kart podarunkowych za bony jednego przeznaczenia i określenia momentu powstania obowiązku podatkowego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 lutego 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek uzupełniony w dniach 19 marca i 15 maja 2019 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuznania Kart podarunkowych za bon w rozumieniu art. 2 pkt 41 ustawy oraz nieuznania Kart podarunkowych za bony jednego przeznaczenia i określenia momentu powstania obowiązku podatkowego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Sp. z o.o. (dalej również jako: Spółka lub Wnioskodawca) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług oraz podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzącym działalność gospodarczą m. in. w zakresie dystrybucji obuwia, toreb oraz akcesoriów marki X (dalej: Towary). Dystrybucja Towarów prowadzona jest m.in. poprzez sieć sklepów fizycznych (dalej: Salony) oraz Sklep Internetowy.