Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.05.2019, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.131.2019.2.AS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.131.2019.2.AS

Opodatkowanie nieruchomości w związku z likwidacją działalności gospodarczej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 marca 2019 r. (data wpływu 20 marca 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 24 kwietnia 2019 r. (data wpływu 25 kwietnia 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieruchomości w związku z likwidacją działalności gospodarczej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 marca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieruchomości w związku z likwidacją działalności gospodarczej. Wniosek uzupełniono w dniu 25 kwietnia 2019 r. o doprecyzowanie opisu sprawy oraz o wskazanie organów podatkowych właściwych dla Wnioskodawcy ze względu na sprawę będącą przedmiotem interpretacji indywidualnej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą wpisaną do CEIDG. Zainteresowany jest czynnym podatnikiem VAT i prowadzi księgę przychodów i rozchodów do celów rozliczania podatków. Wnioskodawca działalność prowadzi od 1996 r. Podczas prowadzenia działalności gospodarczej Wnioskodawca zakupił grunt i wybudował budynek do celów prowadzenia w nim działalności gospodarczej. Przy ww. zakupie Wnioskodawca skorzystał z odliczenia podatku VAT. Budynek został oddany do użytkowania dwuetapowo, pierwsza część budynku w 2008 r., druga część budynku w 2015 r. Obecnie Wnioskodawca planuje zakończenie (likwidację) działalności gospodarczej. Wnioskodawca dodaje, że od 2008 r. w ww. budynku w sposób ciągły prowadził działalność gospodarczą. W drugiej części budynku od 2015 r. Wnioskodawca również prowadził działalność gospodarczą. W całym okresie istnienia, użytkowania budynku Wnioskodawca nie ponosił wydatków przekraczających 30% wartości początkowej tych obiektów. Budynek w obu częściach został wpisany do ewidencji środków trwałych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00