Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.05.2019, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.178.2019.1.KS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.178.2019.1.KS
Zastosowanie 5% stawki VAT przy sprzedaży lodów na wynos sklasyfikowanych do PKWiU 10.52.10.0 i shakeów sklasyfikowanych do PKWiU 10.51.56.0
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 kwietnia 2019 r. (data wpływu 5 kwietnia 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 5% stawki VAT przy sprzedaży lodów sklasyfikowanych do PKWiU 10.52.10.0 i shakeów sklasyfikowanych do PKWiU 10.51.56.0 jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 kwietnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 5% stawki VAT przy sprzedaży lodów sklasyfikowanych do PKWiU 10.52.10.0 i shakeów sklasyfikowanych do PKWiU 10.51.56.0.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie sprzedaży m.in.:
- lodów produkowanych metodą tradycyjną, lodów z automatu oraz deserów lodowych PKWiU 10.52.10.0;
- napojów takich jak koktajl mleczny shake (lody, mleko, syrop smakowy) PKWiU 10.51.56.0.
W ramach działalności Wnioskodawca sprzedaje lody na wynos. Wnioskodawca posiada w miejscu sprzedaży stoliki przy których klienci mają możliwość spożycia zakupionych towarów. Lody sprzedawane są w wafelkach lub w jednorazowych papierowych kubeczkach. Napoje mleczne sprzedawane są także w jednorazowych pojemnikach, które po spożyciu wyrzucane są do kosza.
Klienci sami decydują czy zakupione towary spożyją przy udostępnionych im stolikach, czy też wezmą je na wynos. Stoliki, które są udostępnione są utrzymywane w czystości przez personel zatrudniony przez Wnioskodawcę. Poza sprzątaniem stolików w ramach wykonywanych czynności Wnioskodawca ani zatrudniony przez niego personel nie wykonują żadnych innych czynności kelnerskich. Wnioskodawca ani zatrudniony personel nie dokonuje podania towarów do stolików, nie następuje sprzątanie po kliencie polegające na odebraniu brudnych naczyń, czy też zmywaniu naczyń, w których towary spożywają klienci (są to jednorazowe pojemniki wyrzucane po spożyciu towaru przez klienta).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right