Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.05.2019, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.129.2019.2.RS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.129.2019.2.RS

W zakresie wliczenia otrzymanej rekompensaty do podstawy opodatkowania oraz momentu powstania obowiązku podatkowego dla ww. rekompensaty.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 marca 2019 r. (data wpływu 6 marca 2019 r.), uzupełnionym w dniu 18 kwietnia 2019 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wliczenia otrzymanej rekompensaty do podstawy opodatkowania oraz momentu powstania obowiązku podatkowego dla ww. rekompensaty - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 marca 2019 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 18 kwietnia 2019 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wliczenia otrzymanej rekompensaty do podstawy opodatkowania oraz momentu powstania obowiązku podatkowego dla niej.

We wniosku i jego uzupełnieniu przedstawiono następujące stany faktyczne.

Sp. z o.o. jest spółką prawa handlowego, której udziały są w posiadaniu Powiatu R. (95,84%) oraz Powiatu W. (4,16%). W dniu 21 grudnia 2018 r. została podpisana przez Spółkę umowa nr z Powiatem W. oraz w dniu 28 listopada 2018 r umowa nr z Powiatem R. na świadczenie usług przewozu osób na zasadzie podmiotu wewnętrznego Powiatu W. oraz R. zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącym usług w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylającym rozporządzenie Rady (WE) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70. Podstawową działalnością Spółki jest transport lądowy pasażerski. Podstawowym elementem umowy o świadczenie usług publicznych w transporcie zbiorowym jest rekompensata o charakterze dotacji z budżetu powiatu przeznaczona na dofinansowanie realizacji zadania publicznego. W myśl załącznika do rozporządzenia (WE) nr 1370/2007, rekompensata nie może przekroczyć kwoty odpowiadającej wynikowi finansowemu netto ustalonemu następująco: koszty poniesione w związku z realizacją usługi publicznej minus wszystkie dodatnie wpływy finansowe wygenerowane na linii obsługiwanej minus przychody taryfowe oraz inne przychody wygenerowane podczas wypełniania usługi plus, tzw. rozsądny zysk, przez który należy rozumieć stopę zwrotu z kapitału, która w danym państwie członkowskim uznawana jest za normalną dla tego sektora usług. Natomiast w myśl art. 52 ust. 1 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym Operatorowi - Spółce przysługuje rekompensata, jeżeli wykaże, że podstawą poniesionej straty z tytułu realizacji usługi są utracone przychody i poniesione koszty, o których mowa w art. 50 ust. 1 pkt 2 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. W ramach realizacji umowy Organizator - Powiat W. zobowiązuje się do wypłaty rekompensaty (zwanej też świadczeniem wzajemnym).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00