Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.05.2019, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.146.2019.1.WL, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.146.2019.1.WL

możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 marca 2019 r. (data wpływu 20 marca 2019 r.), uzupełnionym pismami z dnia 15 kwietnia 2019 r. (data wpływu 17 kwietnia 2019 r.) oraz 25 kwietnia 2019 r. (data wpływu 7 maja 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 marca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. ....

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismami z dnia 15 kwietnia 2019 r. (data wpływu 17 kwietnia 2019 r.) oraz 25 kwietnia 2019 r. (data wpływu 7 maja 2019 r.) o doprecyzowanie własnego stanowiska.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wydział ... Politechniki ... składa wniosek o dofinansowanie projektu ... do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Celem projektu jest ... powstającymi w gospodarstwach domowych oraz innych miejscach w których generowane są te odpady (hotele, internaty, szkoły, przedszkola). Odpady kuchenne stanowią frakcję organiczną odpadów komunalnych, które w warunkach krajowych są zagospodarowywane w dużej mierze przez składowanie. Natomiast odpady zielone, w tym liście i trawy są przetwarzane na kompost. Pomimo dobrych właściwości nawozowych kompostu, stosunkowo wysokie koszty jego wytwarzania oraz problemy ze zbytem ograniczają zastosowanie tego materiału zwłaszcza w dużych miastach takich jak .... Wobec powyższego, celowe wydaje się poszukiwanie nowych sposobów utylizacji omawianych odpadów tak aby ograniczyć ich strumień kierowany do kompostowni i na składowiska. W niniejszym projekcie proponuje się wspólne zagospodarowanie odpadów kuchennych z odpadami zielonymi poprzez ich przetwarzanie na biogaz. Jednakże, jak pokazują badania, klasyczne metody przetwarzania na biogaz są nieskuteczne w stosunku do odpadów zielonych z uwagi na ich specyficzny charakter, w tym dużą zawartość trudno rozkładalnych związków lignocelulozowych. Dlatego w projekcie proponuje się zastosowanie wyższych temperatur oraz procesu dwustopniowego, gdzie w pierwszym stopniu zmieszane odpady kuchenne i ogrodowe podgrzewane będą do temperatury około 70 stopni Celsjusza, zaś w drugim stopniu prowadzony będzie proces termofilnej fermentacji beztlenowej w temperaturze 55-60 stopni Celsjusza. Umożliwi to bardziej efektywny rozkład lignocelulozy oraz pasteryzację odpadów (zniszczenie mikroorganizmów chorobotwórczych). Ponadto, projekt zakłada wyizolowanie ze środowisk naturalnych (odpady, ziemia, obornik, ściółka) bakterii zdolnych do degradacji materiałów lignocelulozowych. Wyizolowane bakterie posłużą do przygotowania biopreparatu wspomagającego rozkład odpadów zielonych i kuchennych w komorach fermentacji co wpłynie na zwiększenie produkcji metanu. Projekt składał się będzie z 5 etapów:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00