Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.05.2019, sygn. 0114-KDIP4.4012.159.2019.2.MP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.159.2019.2.MP
Prawo do odliczenia podatku naliczonego za pomocą sposobu określenia proporcji opartego na kryterium udziału rocznego obrotu z transakcji opodatkowanych w całkowitym rocznym obrocie gminy.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 marca 2019 r. (data wpływu 12 marca 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków bieżących i inwestycyjnych dotyczących usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, za pomocą sposobu określenia proporcji opartego na kryterium udziału rocznego obrotu z transakcji opodatkowanych w całkowitym rocznym obrocie gminy z działalności wodno kanalizacyjnej jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 marca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków bieżących i inwestycyjnych dotyczących usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, za pomocą sposobu określenia proporcji opartego na kryterium udziału rocznego obrotu z transakcji opodatkowanych w całkowitym rocznym obrocie gminy z działalności wodno kanalizacyjnej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny :
Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Rozlicza się z urzędem skarbowym w sposób skonsolidowany ze swymi jednostkami podległymi, między innymi z Gminnym Przedsiębiorstwem Wodociągowo-Kanalizacyjnym - jednostka budżetowa gminy, które prowadzi działalność gospodarczą w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę oraz odbiór ścieków. Z tytułu świadczonych usług wystawiane są faktury i odprowadzany do urzędu skarbowego podatek VAT. Część dostaw wody i odbioru ścieków realizowana jest na rzecz jednostek budżetowych gminy oraz gminnych budynków i budowli, które to czynności jako wewnętrzne dokumentowane są notami księgowymi. W związku z prowadzoną działalnością gmina ponosi wydatki bieżące dotyczące utrzymania infrastruktury wod-kan w należytym stanie (tj. naprawy, energia, badania wody itp) oraz ponosi wydatki inwestycyjne sukcesywnie rozbudowując sieć wodno-kanalizacyjną. Ponoszone wydatki dokumentowane są fakturami VAT wystawianymi na gminę z wskazanymi na nich kwotami podatku VAT naliczonego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right