Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.04.2019, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.10.2019.2.JM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.10.2019.2.JM
Brak prawa do odzyskania podatku.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 stycznia 2019 r. (data wpływu 8 stycznia 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 lutego 2019 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku w związku z realizacją projektu polegającego na budowie kolektorów słonecznych w obiektach użyteczności publicznej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 stycznia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku w związku z realizacją projektu polegającego na budowie kolektorów słonecznych w obiektach użyteczności publicznej.
Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 18 lutego 2019 r. (data wpływu) o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (ostatecznie przedstawiony w uzupełnieniu wniosku).
Powiat w dniu 30 grudnia 2010 r., podpisał umowę o dofinansowanie projektu dotyczącego wybudowania kolektorów słonecznych, współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, w ramach osi priorytetowej 6 Środowisko przyrodnicze, Działania 6.2 Ochrona środowiska przed zanieczyszczeniami i zniszczeniami, Poddziałania 6.2.1 Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii. Zgodnie z umową o dofinansowanie, jednostką realizującą projekt było Starostwo Powiatowe, jako jednostka organizacyjna wykonująca zadania jednostki samorządu terytorialnego, czyli Powiatu. W ramach przedsięwzięcia trwały prace związane z budową 6 instalacji solarnych w 6 obiektach użyteczności publicznej tj. w: Domu Pomocy Społecznej w , Domu Pomocy Społecznej w i Domu Pomocy Społecznej , Zakładzie Aktywności Zawodowej w , Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w oraz w Zespole Szkół. Zarówno Powiat, jak i jego wyszczególnione jednostki organizacyjne w przedstawionym przypadku nie miały związku ze sprzedażą opodatkowaną, ponieważ realizowany projekt nie służy do wykonywania czynności opodatkowanych. W związku z tym nie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego bądź zwrotu kwot różnicy tego podatku. Wobec tego podatek od towarów i usług był kwalifikowalny i został ujęty we wniosku o dofinansowanie. Środki uzyskane z budżetu Unii Europejskiej nie stanowiły środków finansowych bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Projekt realizowany był w latach 2010-2012. Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wydatki poniesione na realizację projektu zostały udokumentowane fakturami wystawionymi na rzecz Starostwa Powiatowego, ponieważ projekt realizowany był przed okresem centralizacji rozliczeń podatku od towarów i usług w jednostkach samorządu terytorialnego, zaznaczyć należy, że obecnie w przypadku realizacji projektów przez jednostki podległe objęte centralizacją rozliczeń faktury wystawiane są na rzecz Powiatu. Wnioskodawca otrzymywał faktury w następujących okresach rozliczeniowych:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right