Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.04.2019, sygn. 0115-KDIT2-2.4011.31.2019.3.MD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2-2.4011.31.2019.3.MD
Udział pracowników oraz członków ich rodzin, a także emerytów w wycieczce zagranicznej, dofinansowanej z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, która będzie dostępna dla wszystkich uprawnionych i będzie miała na celu integrację, co pozytywnie wpłynie na wzajemne relacje i efektywność pracy nie będzie stanowić dla pracowników i byłych pracowników (emerytów) przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zatem dofinansowanie przez Wnioskodawcę z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych kosztów ww. wycieczki nie spowoduje powstania po stronie pracowników przychodu ze stosunku pracy na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a po stronie emerytów przychodu z innych źródeł na podstawie art. 20 ust. 1 ww. ustawy. Oznacza to, że na Wnioskodawcy nie będą ciążyć obowiązki płatnika zgodnie z art. 31 i art. 30 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 stycznia 2019 r. (data wpływu 29 stycznia 2019 r.), uzupełnionym w dniu 26 marca 2019 r. (data wpływu 1 kwietnia 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z dofinansowaniem z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych wycieczki dla pracowników, uprawnionych członków ich rodzin oraz byłych pracowników (emerytów) jest prawidłowe.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right