Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.04.2019, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.105.2019.1.MJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.105.2019.1.MJ

Prawo do zwrotu podatku w związku z realizacją projektu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 marca 2019 r. (data wpływu 19 marca 2019 r.) uzupełnionym pismem z dnia 26 marca 2019 r. (data wpływu 26 marca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zwrotu podatku w związku z realizacją projektu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 marca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zwrotu podatku w związku z realizacją projektu. Wniosek uzupełniono w dniu 26 marca 2019 r. o wskazanie prawidłowego adresu elektronicznego do doręczeń w systemie ePUAP, wskazanie stanu faktycznego jako przedmiotu wniosku, doprecyzowanie opisu sprawy, przeformułowanie pytania oraz o wskazanie własnego stanowisko w sprawie.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny ostatecznie sformułowany w uzupełnieniu wniosku z dnia 26 marca 2019 r.

Dnia () Wnioskodawca otrzymał interpretację indywidualną - sygn. (). Opisany poniżej stan faktyczny oraz pytanie do organu skarbowego dotyczyło interpretacji tych samych przepisów w odniesieniu do tego samego stanu faktycznego. Zmiana powodująca konieczność ponownego uzyskania indywidualnej interpretacji podatkowej wynika z faktu, iż w momencie wystąpienia o pierwszą interpretację podatkową Podatnik planował utworzenie punktu opieki - przedszkola prywatnego dla 15 dzieci. W wyniku dokonanych następnie zmian projektu budowlanego dokonano utworzenia żłobka dla 12 dzieci, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zapytanie Podatnika różni się zatem wyłącznie w tym zakresie względem już rozstrzygniętego pytania prawnego. Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą (). Zgodnie z zapisami art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług prowadzenie działalności gospodarczej podlega obowiązkom wynikającym z jej zapisów. Wnioskodawca nie jest zarejestrowany jako czynny płatnik podatku od towarów i usług. Powyższe wynika z art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, zgodnie z którym zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200 000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku. Jednocześnie Wnioskodawca zaznacza, iż w każdym z zamkniętych lat prowadzenia działalności nie przekroczono obowiązujących limitów sprzedaży ani Wnioskodawca nie prowadzi działalności w obszarach, które powodują wyłączenie stosowania niniejszego zwolnienia podatkowego (art. 113 ust. 13 ustawy o VAT), które zobowiązywałyby go do zarejestrowania się jako płatnik podatku VAT. Wnioskodawca wystąpił z wnioskiem aplikacyjnym o środki Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa Inwestująca w Obszary Wiejskie. Instytucja Zarządzająca PROW 2014-2020 - Minister Rolnictwa i Rozwoju wsi, na realizację operacji przez podmioty inne niż LGD, których zakres jest ujęty w Lokalnej Strategii Rozwoju () (strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność, zwanej dalej LSR) dla obszaru Lokalnej Grupy Działania Partnerstwo () - wsparcie rodziny przez zwiększenie ilości miejsc opieki nad małymi dziećmi i nad osobami starszymi (Umowa o dofinansowanie nr ). Projekt dotyczył przebudowy części posiadanego budynku mieszkalnego () na cele utworzenia żłobka dla 12 dzieci, które prowadzone jest przez Wnioskodawcę w ramach działalności gospodarczej. W wyniku realizacji przedsięwzięcia utworzono zgodnie z przepisami ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3 (Dz.U.2019.0.409 tj. - Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3) żłobek dla 12 dzieci w wieku do 3 lat. W związku z realizacją projektu zatrudniono 2 wykwalifikowanych opiekunów żłobkowych. Za świadczone usługi związane z opieką nad dziećmi wystawiane są rodzicom faktury (bez VAT). Wielkość sprzedaży z tego tytułu łącznie z pozostałymi rodzajami prowadzonej działalności nie przekroczyła wskazanej powyżej kwoty 200 000 zł w skali roku i nie przewiduje się by przekroczyła w kolejnych latach prowadzenia działalności gospodarczej. W dalszym ciągu Wnioskodawca jest zatem uprawniony do korzystania ze zwolnienia podmiotowego od podatku VAT. W związku ze zrealizowanym przedsięwzięciem Wnioskodawca poniósł wszelkie koszty związane z przygotowaniem dokumentacji, zakupem sprzętu, materiału, wykonaniem robót budowlanych. Wydatki te są udokumentowane wystawianymi na () przez wykonawcę m.in. fakturami VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00