Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.03.2019, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.81.2019.1.WH, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.81.2019.1.WH

W zakresie zastosowania zwolnienia do dostawy wyodrębnionych lokali.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 lutego 2019 r. (data wpływu 11 lutego 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia do dostawy wyodrębnionych lokali jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 lutego 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia do dostawy wyodrębnionych lokali.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe:

Wnioskodawca jako cech jest organizacją samorządu gospodarczego rzemiosła. Wnioskodawca działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 marca 1989 r. o rzemiośle (Dz.U. z 2018 r., poz. 1267 z późn. zm.) oraz swojego statutu.

Umową z dnia 5 lutego 1976 r. Wnioskodawca wraz z innymi podmiotami zobowiązali się do podjęcia wspólnej inwestycji budowy budynku handlowo-usługowego (dalej: Budynek). Aneksem z dnia 17 lipca 1978 r. do tej umowy współinwestorzy postanowili rozszerzyć wspólną inwestycję i podjąć rozbudowę Budynku o salę konferencyjną na potrzeby własne współinwestorów. Pierwsza część budynku została oddana do użytkowania 24 marca 1980 r., natomiast druga część (sala konferencyjna) 4 kwietnia 1982 r. Wraz z oddaniem do użytkowania, budynek został zasiedlony, tj. współinwestorzy wykorzystywali budynek na potrzeby własne: biura, usługi oraz sala konferencyjna. Budynek został wybudowany na gruncie który był w części własnością Wnioskodawcy oraz w części grunt był oddany w użytkowanie wieczyste Wnioskodawcy. W 2005 roku Wnioskodawca wykupił użytkowanie wieczyste jednej z działek pod budynkiem zatem stał się w całości właścicielem nieruchomości. Podział budynku pomiędzy współinwestorów nie nastąpił, zatem Wnioskodawca był właścicielem całego Budynku. Budynek jest wprowadzony do ewidencji środków trwałych Wnioskodawcy od lat 80-tych oraz amortyzowany.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00